صنایع ساوه از پساب فاضلاب به جای آب استفاده‌ کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: صنایع شهر ساوه باید شرایط را مهیا و از پساب فاضلاب به جای آب استفاده‌ کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، علی اکبر اسدی در جلسه بررسی راه کارهای تأمین آب شهر ساوه و پیشگیری از وقوع تنش آبی اظهار کرد: از کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان در خواست می‌شود هر چه سریع‌تر اعتبار لازم برای برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب را تخصیص دهد.

وی تاکید کرد: برای تأمین آب ساوه تمام دستگاه‌ها موظفند با شرکت آب و فاضلاب برای اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده، همکاری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: مصرف آب شرب در ساوه هم اکنون ۶۸۰ لیتر بر ثانیه است که باید این رقم به ۵۸۰ لیتر کاهش یابد.

وی همچنین خواستار مذاکره با کشاورزان برای اجاره چاه‌های کشاورزی شد.

ساوه جزو پنج شهر پر تنش آبی کشور قرار گرفت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی هم در این جلسه با بیان اینکه پیگیری‌های زیادی برای وضعیت آب ساوه در وزارت نیرو انجام شده است گفت: نتیجه این پیگیری‌ها، قرار گرفتن شهر ساوه جز پنج شهر پر تنش آبی کشور شد و ازاینرو وزارت نیرو برای حل مشکلات کم آبی ساوه توجه ویژه ای دارد.

حشمت اله عباسی با بیان اینکه ۵۶ درصد منابع تأمین آب شهر ساوه از چاه‌ها و ۴۴ درصد از منابع آب‌های سطحی از جمله سد الغدیر است، اظهار کرد: هم اکنون ۶۸۲ لیتر بر ثانیه ظرفیت تولید آب شرب ساوه است.

وی افزود: برای تأمین آب شرب ساوه در فصل گرم سال که پیک مصرف محسوب می‌شود، یک هزار و ۱۴۴ لیتر بر ثانیه آب نیاز داریم که با این احتساب ۷۴۴ لیتر بر ثانیه آب باید به ظرفیت تولید افزوده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی به سه برنامه این شرکت در کوتاه، میان و بلند مدت برای تأمین آب شرب ساوه اشاره کرد و گفت: در برنامه کوتاه مدت، استفاده از ظرفیت‌های چاه‌های اداری و عمومی محدوده شهر و استفاده از ظرفیت آب زهکش پایاب سد لحاظ شده است‌.

وی افزود: تجهیز و بهره برداری از دو حلقه چاه جدید الحفر در محوطه تصفیه خانه و احیا و بازسازی چاه‌های منطقه سید قلی از دیگر برنامه‌های کوتاه مدت است.

عباسی تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های کوتاه مدت پیش بینی می‌شود ۱۸۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آبی ساوه افزود شود که این اقدامات مستلزم ۱۱۵ میلیارد ریال اعتبار است.

وی در خصوص برنامه‌های میان مدت شرکت آبفا هم گفت: حفر ۱۹ حلقه چاه در دستور کار برنامه‌های میان مدت است که شامل ۹ حلقه چاه به صورت بغل کنی، هشت حلقه چاه با دستگاه و حفر دو حلقه چاه به صورت دستی، است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با تاکید بر اجرای عملیات تجهیز و اجرای خطوط انتقال آب برای همه ۱۹ حلقه چاه، اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های میان‌مدت شرکت آب و فاضلاب‌، مدیریت مصرف آب و انجام مطالعات پهنه بندی فشار شبکه است.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های میان مدت پیش بینی می‌شود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید اضافه می‌شود که مستلزم اعتباری بالغ بر یک هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال نیاز است.

عباسی برنامه بلند مدت این شرکت را تکمیل هرچه سریع‌تر خط انتقال آب کوچری برشمرد.

طرح انتقال آب از کوچری باید سرعت یابد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی هم گفت: طرح انتقال آب از کوچری باید سرعت یابد و این در بلند مدت راه کار حل مشکل آب ساوه است.

عزت اله آمری با اشاره به آغاز طرح آبرسانی اضطراری شرکت آب و فاضلاب در ساوه از همگان خواست در اجرای این طرح به شرکت آبفا کمک کنند تا این طرح زودتر تکمیل شود.

وی همچنین به برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای استان برای حل مشکلات تأمین آب از جمله در بحث کشاورزی اشاره کرد.

کد خبر 719730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.