شهرداری‌ها از فرصت سرمایه‌گذاری‌های کلان استفاده کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: طی دو سال گذشته، طرح‌های اقتصادی کلانی که بتواند به ایجاد درآمد پایدار و افزایش منابع اعتباری شهرداری بیرجند کمک کند، نداشته‌ایم، قانون اجازه سرمایه‌گذاری‌های کلان را به شهرداری‌ها داده و باید از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز _شنبه، بیست‌وسوم دی_ با بیان این مطلب در جلسه دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با استاندار خراسان جنوبی، اظهار کرد: از آن جایی که پیشرفت و تعالی شهر، نیازمند اجرای برنامه‌های کلان است، بنابراین انتظار داریم شهرداری و شورای شهر برای مدیریت بیرجند به دنبال تحقق طرح‌های اقتصادی بزرگ باشند.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین تکلیف اعضای شورای شهر، مدیریت شهر به نحو مطلوب است، افزود: اصل بر این است که نخبگان شهر به عنوان نمایندگان مردم در شورا دور هم جمع شوند و برای ارتقای شهر تصمیم‌گیری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: طی دو سال گذشته، طرح‌های اقتصادی کلانی که بتواند به ایجاد درآمد پایدار و افزایش منابع اعتباری شهرداری بیرجند کمک کند، نداشته‌ایم، قانون اجازه سرمایه گذاری‌های کلان را به شهرداری‌ها داده و باید از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم.

عباس‌زاده تأکید کرد: شورای شهر باید شرایطی را برای بازدید از طرح‌های کلان و اقدامات شهرداری‌های بزرگ مهیا کند و از تجربه‌های موفق دیگر مناطق برای توسعه مرکز خراسان جنوبی استفاده کند.

وی متذکر شد: رویکردها را به سمتی ببرید که از همین ظرفیت‌های موجود برای کمک به رفاه مردم، ارزش افزوده ایجاد کنید، سو مدیریت شهری، هزینه‌هایی گاه جبران‌ناپذیر دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با ذکر این نکته که دولت و استانداری در هیچ جایی مانع کارهای توسعه‌ای شهرداری‌ها نشده، تأکید کرد: ما از طرح‌های اقتصادی شهرداری‌های استان حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

عباس‌زاده به اقدامات دولت سیزدهم در دو سال گذشته در راستای تقویت شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین به شهرداری‌ها تزریق شده و تا پایان سال همین به همین میزان وارد استان خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه خدمات دولت به شهرداری‌ها قابل قیاس با گذشته نیست، ادامه داد: در هیچ دوره‌ای به این اندازه ماشین‌آلات در بین شهرداری‌های خراسان جنوبی توزیع نشده است.

عباس‌زاده ادامه داد: ۶۷ درصد بودجه شهرداری‌های استان از محل منابع دولتی تأمین شده در حالی که شهرداری‌ها خود باید خلق درآمد کنند و مستقل باشند.

علی صفری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، علاوه بر یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی سنگین، ۹ دستگاه اتوبوس و ۶ دستگاه ون به شهرداری بیرجند تحویل شده است.

وی افزود: قیمت هر دستگاه اتوبوس حدود ۵ میلیارد تومان و هر دستگاه ون نیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری با تشریح دیگر کمک‌های مالی و اعتباری دولت به شهرداری بیرجند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون از محل کمک‌های مختلف دولتی، منهای قیر و ماشین‌آلات ۱۰۵ میلیارد تومان به بودجه شهرداری بیرجند تزریق شده است.

صفری تصریح کرد: در جریان سفر وزیر کشور به استان، استاندار مجوز یک دستگاه آتش‌نشانی سنگین و بکارگیری ۱۵ نفر نیروی آتش‌نشانی (از محل تبصره ۳) را اخذ کرد که در حال پیگیری است.

کد خبر 719722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.