بارش برف و کولاک قزوین را در بر می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار زرد هواشناسی خبر داد و گفت: بر این اساس از امروز (شنبه) تا پایان وقت فردا (یکشنبه) شاهد بارش باران در تمام نواحی و برف و کولاک در مناطق سردسیر و کوهستانی استان خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار زرد شماره ۳۷ مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس در همه نقاط استان قزوین به‌ویژه بخش‌های جنوبی و غربی یعنی آوج و سیردان شاهد وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید خواهیم بود که احتمال وارد شدن خسارت به سازه‌های سبک و موقت در اثر وزیدن باد شدید وجود دارد.

وی با هشدار نسبت به افزایش سرعت باد افزود: بر این اساس از امروز (شنبه) تا پایان وقت فردا (یکشنبه) شاهد بارش باران در همه نواحی و برف و کولاک در مناطق سردسیر و کوهستانی خواهیم بود.

عضو ستاد فرماندهی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین با اشاره به کاهش دید افقی، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، خاطرنشان کرد: رعایت احتیاط لازم در سفرهای برون‌شهری و درون‌شهری، اجتناب از سفرهای غیرضروری، رعایت نکات ایمنی و تجهیز خودروها به وسایل زمستانی به رانندگان توصیه می‌شود.

شیخ‌الملوکی بر ضرورت محکم کردن سازه‌های سبک و موقت تاکید کرد و گفت: با توجه به بارش برف و کولاک و وزش باد شدید از کوهنوردان و گردشگران درخواست می‌شود که به ارتفاعات صعود نکنند و انجام کار در مناطق باز و اماکن یا نقاط مرتفع را به تأخیر بیندازند.

وی ادامه داد: با توجه به بارش باران و برف، دستگاه‌های راهداری و بخش خدمات شهری شهرداری‌ها باید تمهیدات لازم برای مقابله با آب‌گرفتگی و لغزندگی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی را پیش‌بینی و اجرایی کنند، در بخش کشاورزی نیز باغداران و گلخانه‌داران باید محصولات خود را از سرمازدگی حفظ کنند.

کد خبر 719555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.