۲۴۵ متخلف شکار و صید امسال در کردستان دستگیر شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ۲۴۵ متخلف شکار و صید طی ۹ ماهه سال جاری در استان کردستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان، اقبال حمیدی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۹۷۶ مورد صید غیرمجاز آبزیان، ۱۴۹ مورد زنده‌گیری و شکار غیرمجاز پرندگان و ۲۶ مورد هم زنده‌گیری و شکار غیرمجاز پستانداران توسط یگان حفاظت محیط زیست استان شناسایی و ثبت شد.

وی افزود: ۱۲ مورد شروع به شکار و ۱۳۲ مورد نیز نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده طی این مدت در استان کردستان شناسایی و ثبت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: در نتیجه بازرسی‌های انجام شده توسط یگان حفاظت محیط زیست در سطح استان ۱۱ سلاح غیرمجاز، ۲۳ سلاح مجاز و ۹۳۱ فقره ادوات و وسایل شکار کشف شده است.

حمیدی تصریح کرد: مجموع تخلف‌های کشف شده زیست محیطی در این مدت ۲۰۹ فقره و تعداد متخلفان هم ۲۴۵ نفر بوده که پرونده آنها تحویل مراجع قضائی داده شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد پرونده‌های تخلف مربوط به حوزه محیط زیست که در مراجع قضائی استان در جریان بوده، ۴۲۰ فقره است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان به وظایف یگان حفاظت محیط زیست استان نیز اشاره کرد و گفت: راهبری و تدوین برنامه‌های عملیاتی برای مقابله با شکار و صید غیرمجاز، برگزاری دوره‌های آموزشی نظامی و نحوه بکارگیری سلاح سازمانی، ساماندهی مجوز حمل سلاح سازمانی و تجهیزات انفرادی محیط‌بانان، تهیه ملزومات اطفای حریق، مشارکت در برنامه‌های ستاد بحران و برگزاری جلسات با نیروی انتظامی از جمله وظایف یگان حفاظت است.

حمیدی خاطرنشان کرد: خرید پوشاک و جیره غذایی، پیگیری امورات مربوط به حق‌الکشف، میدان تیر و صدور کارت همیار محیط‌بان نیز از دیگر وظایف یگان حفاظت محیط زیست است.

وی افزود: ۱۶ پاسگاه محیط بانی در استان وجود دارد که از این تعداد ۹ پاسگاه فعال و هفت پاسگاه دیگر هم در حال تجهیز است.

کد خبر 719495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.