پایان طرح‌های تشویقی وسایل‌نقلیه پاک در کپنهاگ

کپنهاگ دانمارک با تثبیت فرهنگ گذار به حمل‌ونقل پاک درون مرزهای خود، به طرح ارائه پارکینگ رایگان برای وسایل‌نقلیه پاک و بدون آلایندگی خود پایان داد؛ از این پس مالکان این خودروها و موتورسیکلت‌ها باید برای استفاده از پارکینگ، نرخ‌های استاندارد تعیین‌شده را بپردازند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کپنهاگ در حال حاضر به‌دنبال پر کردن خزانه خود با هزینه‌های پارکینگ است، بنابراین تصمیم گرفته به طرح‌های ارائه‌شده خود به‌منظور تشویق رانندگان برای خرید وسایل‌نقلیه بدون آلایندگی پایان دهد، بنابراین با شروع سال جدید، خودروها و موتورسیکلت‌های برقی و هیدروژنی دیگر نمی‌توانند از مزیت برخورداری از پارکینگ رایگان در قلمرو پایتخت دانمارک بهره‌مند شوند. این تصمیم که در توافق‌نامه بودجه سال ۲۰۲۴ تصریح شده بود، پیش از این نیز در پاییز گذشته توسط شهرداری فردریکسبرگ (یک شهر اقماری در منطقه شهری کپنهاگ) اتخاذ و به مرحله اجرا گذاشته شد.

پایان طرح‌های تشویقی وسایل‌نقلیه پاک در کپنهاگ

چهار سال پارکینگ رایگان برای وسایل‌نقلیه بدون آلایندگی

طرح پارکینگ رایگان برای وسایل‌نقلیه بدون آلایندگی، مشوقی بود که برای اولین بار در طول همه‌گیری کووید -۱۹ در اوایل سال ۲۰۲۰ به‌عنوان راهی برای تسریع جذابیت خودروهای الکتریکی و هیدروژنی در میان رانندگان معرفی شد. با وجود مزیت ارائه پارکینگ رایگان در کنار معرفی مناطق آزمایشی بدون آلایندگی در شهر که مسأله حذف سوخت‌های فسیلی را با ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی و موتور احتراقی تقویت کرده است، اکنون مقامات شهری اطمینان دارند مالکیت خودروهای پاک ریشه‌های محکمی در فرهنگ شهری-محلی کپنهاگ پیدا کرده است. به این ترتیب کپنهاگ امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ تمام خودروهای آلاینده را از خیابان‌های خود بیرون کند که البته در این مسیر از قدرت قانون‌گذاری نیز بهره‌مند خواهد شد.

شورای شهر کپنهاگ خاطرنشان کرد که به جز الزامی شدن پرداخت هزینه پارکینگ ساعتی توسط خودروهای برقی و هیدروژنی، طرح معافیت این وسایل‌نقلیه از محدودیت زمانی برای پارک در بعضی مناطق شهرداری نیز لغو خواهد شد و از این پس با این خودروها هم‌چون دیگر خودروهای مورد استفاده توسط ساکنان شهر برخورد می‌شود. همچنین گفته شده است که خودروهای بدون آلایندگی اشتراکی که هیچ پایگاه ثابتی ندارند باید نسبت به تهیه گواهی‌نامه تردد در سطح شهر با قیمت حدود ۹۳ یورو اقدام کنند. با این حال شرایط برای خودروهای اشتراکی دارای پایگاه ثابت بدون تغییر خواهد ماند.

پایان طرح‌های تشویقی وسایل‌نقلیه پاک در کپنهاگ

کد خبر 719405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.