قزوین از جشنواره‌های هنری خیابانی میزبانی می‌کند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین از برگزاری جشنواره‌های هنری خیابانی در اعیاد مختلف سال خبر داد.

قاسم اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: یکی از رویکردهای کمیسیون فرهنگی شورای شهر و سازمان فرهنگی شهرداری قزوین افزایش سطح برگزاری جشنواره‌های هنری خیابانی در مناسبت‌های مختلف ایام سال است.

وی افزود: تلاش داریم تا با برگزاری رخدادهای فرهنگی- هنری خیابانی شور و نشاط اجتماعی بیشتری را در سطح شهر حاکم کرده و با کمک حلقه‌های میانی سطح مشارکت‌های مردمی را در برگزاری این رخدادها افزایش دهیم.

اللهیاری بیان کرد: جشن بزرگ پیامبر مهربانی یکی از اقدامات فرهنگی خوبی بود که در سطح شهر قزوین برگزار شد و مجموعه‌های مختلف مردمی در این برنامه شرکت داشتند و نگاه ما این است که اجرای رخدادهای فرهنگی از این قبیل در نیمه شعبان، عید غدیر و سایر مناسبت‌ها تداوم داشته باشد.

وی یادآور شد: همواره در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی شاهد برگزاری برنامه‌های مختلف در سطح مساجد، منازل، هیئت‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری هستیم که اقدام ارزشمندی است اما ما به دنبال اثرگذاری بیشتر برنامه‌های فرهنگی با بهره‌مندی از مشارکت مردمی هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: قطعاً ایجاد دغدغه‌مندی در بین آحاد جامعه نسبت به احوالات همسایگان، رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، دستگیری از نیازمندان و خانواده‌های کم برخوردار به ویژه در مناسبت‌های خاصی همچون نیمه شعبان علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی موجب تأثیرگذاری فرهنگی و معنوی بالا و ارتقای سطح انسجام و همدلی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن خیابانی چند کیلومتری در عید غدیر سال گذشته تهران با مشارکت همه مجموعه‌های مردمی گفت: اولویت ما حمایت، مساعدت و پشتیبانی از طرح‌های این چنینی است و در این راستا انتظار داریم مجموعه‌های فرهنگی، طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه و جذاب خود را برای اجتماع بزرگ جشن خیابانی مردم قزوین در نیمه شعبان پیشنهاد دهند.

کد خبر 719397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.