انسداد ۷۵۲ حلقه چاه‌ غیرمجاز در قزوین

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان قزوین از انسداد و مسلوب‌المنفعه شدن ۷۵۲ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، منصور ستوده عصر امروز _پنجشنبه بیست و یکم دی_ در شصت‌ودومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان قزوین اظهار کرد: باز تخصیص پساب یکی از مهمترین تکالیف قانون بودجه سال ۱۴۰۲ است.

وی اضافه کرد: هدف از بازتخصیص پساب آزادسازی بخشی از منابع آب زیرزمینی مصرفی در رشته فعالیت‌های صنایع و معادن با هدف مصرف در حوزه شرب، تعادل بخشی آبخوان دشت و محیط زیست است.

دبیر شورای حفاظت از منابع آب استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با اخذ دستورات قضائی و با همکاری نیروی انتظامی ۷۵۲ حلقه چاه غیرمجاز توسط همکاران گروه انسداد این شرکت پر و مسلوب‌المنفعه شده که این اقدام باعث حفظ و حراست از ۹.۳ میلیون مترمکعب آب در سفره‌های آب زیرزمینی شده است.

ستوده به آخرین وضعیت چاه‌های غیرمجاز فرم ۵ که بعد از سال ۸۵ حفر شده، اشاره و بیان کرد: از مجموع ۱۷۰۳ حلقه چاه فرم ۵ تاکنون ۹۶۹ حلقه چاه مسدود، ۷۰ حلقه چاه تبدیل به فرم یک شده و ۳۳۰ حلقه از مجموع این چاه‌ها باقی مانده که اقدامات لازم در خصوص آن هم در دست پیگیری است.

وی درباره اقدامات ویژه صورت‌گرفته در منطقه فرونشست استان هم یادآور شد: طی یک‌ماه و نیم گذشته در این محدوده ۵۱۰ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب‌المنفعه، ۵ دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و ۱۲۷ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز نصب شده است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان قزوین با بیان اینکه امروز به دلیل تغییرات اقلیمی و کاهش میزان بارندگی‌ها؛ دیگر جایی برای صحبت از ضرورت و اهمیت مدیریت مصرف نیست، گفت: باید با یک نگاه حل مسئله بدنبال اقدامات اجرایی در این خصوص باشیم که بازتخصیص پساب و استفاده از آب‌های نامتعارف یکی از این اقدامات است.

ستوده افزود: درباره بازتخصیص پساب، قانون تکلیف را مشخص کرده و باید در چارچوب قوانین و مقررات ابلاغی و نظام نامه‌های موجود بازتخصیص از رشته فعالیت‌های صنایع و معادن شروع شود. باید نگاه کلان ملی - استانی نسبت به مشکلات داشته باشیم و با ارائه راهکارهای عملی و قابل اجرا گامی مؤثر در مسیر حل چالش‌ها و مشکلات موجود برداریم.

به گزارش ایمنا، مهمترین دستور کار این جلسه بازتخصیص پساب و ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی به منابع آب زیرزمینی استان قزوین بود.

کد خبر 719261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.