گردشگری عشایر منبع درآمدی خوبی برای کشور است

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: عشایر نقش بسیار مهمی در امنیت ملی و غذایی کشور دارند، در همین راستا یک مصوبه ۱۰ بندی تنظیم و به جهاد کشاورزی ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شایان نادری شامگاه چهارشنبه _بیستم دی_ در بیست‌ویکمین جلسه شورای عشایر استان اصفهان اظهار کرد: عشایر نقش مهمی در حوزه امنیت ملی و غذایی کشور دارند، قشر محروم و مظلومی هستند که آنگونه که باید و شاید مشکلاتشان از سمت ما برطرف نشده است.

وی افزود: شاید در نگاه اول سازمان امور عشایر را اصلی‌ترین و تنها متولی رفع امور مشکلات عشایر بدانیم، اما در حقیقت بیش از ۵۰ دستگاه در کشور وجود دارد که در این خصوص متعهد و متولی هستند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: این سازمان نقش مستقیمی در برخی از حوزه‌ها مانند آب‌رسانی سیار و ثابت و حوزه دامی عشایر دارد، اما در بسیاری از حوزه ما نقش مستقیم نداریم.

نادری گفت: سال جاری رئیس‌جمهور نگاه ویژه‌ای به عشایر و مشکلات آن‌ها داشته است، در همین راستا یک مصوبه ۱۰ بندی تنظیم، تکلیف و به وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شده است، این ۱۰ بند به نوبه خود بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: در بحث اعتبارات ملی ردیف اعتباراتی که در سال ۱۴۰۲ برای عشایر استان لحاظ شد ۹۴۵ میلیارد ریال بود، که برای سال ۱۴۰۳ تمام تلاش خود را برای افزایش آن خواهیم کرد، اما بخشی از آن به سازمان برنامه بودجه کشور و تخصیص‌های صورت گرفته برمی‌گردد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور افزود: توصیه‌ای که به همکاران خود در استان دارم این است که از ظرفیت نهادهای حاکمیتی مانند ستاد اجرایی و قانون مستضعفان غافل نشوید، قرارگاه توسعه روستایی ستاد فرمان حضرت امام در تمامی استان‌ها فعالیت دارد و خدمات خوبی را در بحث خدمات‌رسانی می‌تواند ارائه دهد.

نادری ادامه داد: یک تفاهم‌نامه کلی منعقد شده است که ما سعی داریم پس از سال‌ها با بنیاد برکت ستاد فرمان اجرای امام در حوزه عمرانی، فرهنگی و سایر مسائل بسته شود تا بتوانیم خدمات خوبی را برای عشایر استان داشته باشیم.

وی عنوان کرد: با توجه به بحران آب ما قول تأمین سه تانکر آب با کمک استاندار را به عشایر می‌دهیم که با توجه به مسئله بحران آب در مجموع شش تانکر را می‌توان تقدیم عشایر کرد.

گردشگری عشایر منبع درآمدی خوبی برای کشور است

رئیس سازمان امور عشایر کشور درباره به تعویق افتادن و اجرا نشدن طرح گردشگری اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی که جزو ابلاغ ریاست‌جمهوری است و در خصوص آن دستور ویژه‌ای داریم، همان موضوع گردشگری عشایر است که می‌تواند یک منبع درآمدی خوب در کنار دامداری و سایر فعالیت‌های عشایر کشور باشد.

وی افزود: همان‌طور که در جلسه امشب هم مطرح شد، باید در این زمینه تخصصی‌تر عمل کنیم و با به‌کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان و هدفمند کردن آن به سمتی که یک الگوی جدیدی باشد، برویم، همچنین باید از کارهای تکراری گذشته در این حوزه خودداری کنیم‌.

کد خبر 719090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.