شهرک‌های نیروگاهی در چهارمحال و بختیاری ایجاد می شود

معاون وزیر صمت گفت: شهرک‌های نیروگاهی در چهار استان یزد، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری در دست اجرا است که در آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل صمت استان، فرشاد مقیمی امروز _چهارشنبه بیستم دی_ در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۵ شهرک نیروگاهی مصوب در کشور وجود دارد و در همین راستا چهار شهرک نیروگاهی در کرمان در دست اجرا است که تلاش می‌شود از این تعداد دو شهرک تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: سایر شهرک‌های نیروگاهی دیگر در چهار استان یزد، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری در دست اجرا است که در آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: این شهرک‌های نیروگاهی در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی و استقرار پنل‌های خورشیدی فعالیت و برق تولیدی را در اختیار شبکه قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی که در این حوزه فعالیت دارند و بالای یک گیگابایت مصرف دارند، بر اساس ماده ۱۶ قانون جهش تولید، باید یک درصد سالانه صرف هزینه‌های سرمایه‌گذاری در بحث نیروگاه‌های خورشیدی کنند که این واحدها و مجموعه‌ها پتانسیل و ظرفیت لازم را از این بابت دارند.

مقیمی تصریح کرد: البته علاوه بر ایجاد شهرک‌های نیروگاهی اختصاصی، ۹۲ شهرک در سطح پنج هزار و ۲۰۰ هکتار در شهرک‌های صنعتی کشور وجود دارد که امکان، ظرفیت و چارچوب اولیه برای استقرار این واحدها را دارند که به وزارت نیرو معرفی و تائیدیه اولیه گرفته‌اند.

وی با اشاره به فراهم کردن زمینه برای حضور یک سرمایه‌گذار در حوزه تجهیزات مخابراتی در استان بیان کرد: این شرکت سرمایه‌گذاری در آینده نزدیک در استان فعال می‌شود و محصولات این شرکت قابلیت صادرات دارد.

معاون وزیر صمت ابراز کرد: این سرمایه‌گذار در حال حاضر در استان‌های دیگر فعال بوده و در رونق تولید نقش مهمی ایفا کرده است.

وی با اشاره به بازدید خود از واحدهای صنعتی استان خاطرنشان کرد: واحدهای توانمندی در این استان فعال شده است که نیاز به منابع مالی برای خرید تجهیزات و سرمایه در گردش دارند که تلاش می‌شود در این حوزه از این واحدها حمایت شود.

کد خبر 718976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.