افزایش آمار قطع عضو غیرضروری در غزه

سازمان جهانی بهداشت از افزایش آمار قطع عضو غیرضروری در غزه به‌دنبال تداوم وضعیت اضطراری خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که قطع عضوهای متعددی در نوار غزه انجام می‌شود، حتی اگر امکان نجات اعضای بدن وجود داشته باشد. به گفته کارشناسان دلایل زیادی برای این امر وجود دارد. یکی این که در حال حاضر ۱۵ از ۳۶ بیمارستان تا حدی فعال هستند و سه بیمارستان صحرایی نیز راه‌اندازی شده است، با این حال مجروحان به دلیل تداوم درگیری‌ها نمی‌توانند زودتر به بیمارستان منتقل شوند.

از سوی دیگر در نوار غزه به‌شدت کمبود متخصصانی مانند جراح عروق وجود دارد، بیمارستان‌ها بیش از حد شلوغ هستند و از سالن‌های عمل برای عملیات نجات استفاده می‌شود. به این ترتیب غزه با حجم بالایی از بیماران قطع عضو در همه رده‌های سنی مواجه است که امکان رسیدگی به آن‌ها وجود ندارد و حتی بعضی از بیماران همان‌طور که روی تخت‌ها دراز کشیده‌اند، برای آب و غذا گدایی می‌کنند.

افزایش آمار قطع عضو غیرضروری در غزه

علاوه بر این، کمک‌های ارسالی به این منطقه برای همه کافی نبوده است و حتی دریافت‌کنندگان غذا نیز سیر نمی‌شوند.

به گفته مقامات بهداشتی تحت کنترل حماس، از زمان آغاز جنگ از سه ماه پیش تاکنون بیش از ۲۳ هزار فلسطینی در نوار غزه کشته شده‌اند و در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار زخمی در منطقه وجود دارد که حال بعضی از آن‌ها وخیم است.

نمایندگان سازمان جهانی بهداشت درخواست خود را برای اعلام آتش‌بس به‌منظور ارائه مراقبت‌های بشردوستانه برای مردم تکرار کردند.

کد خبر 718798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.