عملیات طوفان الاقصی قدرت سیاسی اسرائیل را کاهش داد

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات طوفان الاقصی را موجب شکست ارتش اسرائیل و کاهش قدرت سیاسی این رژیم دانست و گفت: این عملیات قدرت منطقه ای آمریکایی‌ها را نیز تضعیف کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، حجت‌الاسلام حسین طائب امروز _سه‌شنبه نوزدهم دی_ در نشست هم‌اندیشی و پرسش و پاسخ با دانشگاهیان و فرهنگیان استان کردستان اظهار کرد: آمریکایی‌ها می‌خواستند قرن ۲۱ را قرن ارزش‌های مارکسیستی نامگذاری کنند و در این مسیر ایران را تهدید منطقه‌ای می‌دانستند.

وی افزود: آمریکا سال ۲۰۲۳ ایران را به عنوان سومین چالش خود بعد از چین و روسیه معرفی کرد و سال ۲۰۳۰ را سالی سرنوشت ساز برای آمریکا و جهان دانسته‌اند.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: اسرائیل نیز از ۱۲۶ سال پیش اعلام کرده بود که سه تهدید ایران، پیرامون و داخلی را پیش روی خود می‌بیند و برای مقابله با آنها برنامه دارد.

حجت‌الاسلام طائب با اشاره به اقدامات اسرائیل، خاطرنشان کرد: پس از اقدامات اسرائیل مانند تشدید محاصره زمینی و دریایی غزه، تعرض و اهانت مکرر به مسجدالاقصی و مسلمانان و برنامه‌ریزی برای انجام عملیات نظامی، حماس منتظر نماند و از طریق طراحی عملیاتی فراگیر و هوشمندانه آنها را غافلگیر کرد.

وی عملیات طوفان الاقصی را موجب شکست ارتش اسرائیل، شکست قدرت سیاسی در اجماع سازی، وحدت سازی و مشروع سازی کشتار دانست و گفت: این عملیات آمریکایی‌ها و قدرت منطقه‌ای آنها را ضعیف کرد.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران همچنین ارتقای نقش ایران در مقاومت و منطقه، افزایش قدرت بازدارندگی و چانه زنی جمهوری اسلامی، تقویت جایگاه جهانی مقاومت، فرصت سازی و تولید بیشتر قدرت انقلاب اسلامی ایران در صحنه بین‌الملل را از جمله اثرات این عملیات برای کشور دانست.

حجت الاسلام طائب به اهمیت حضور در انتخابات پیش رو در کشور نیز گریزی زد و گفت: تاکید رهبر بر حضور در انتخابات برای تولید قدرت است و در جهاد تبیین مشارکت حداکثری و احساس تکلیف آحاد ملت ضروری است و نباید در این جبهه بی تفاوت باشند.

تحصیل ۴۰ هزار دانشجو در کردستان

حامد قادرزاده رئیس دانشگاه کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر در استان کردستان ۴۰ هزار دانشجو در حال تحصیل هستند که کمتر از ۱۵ هزار نفر از آنها در دانشگاه‌های روزانه و بدون پرداخت شهریه هستند.

وی افزود: انتظار می‌رود با نگاه ویژه‌ای که نظام مقدس جمهوری اسلامی به توازن، تعادل و توسعه پایدار دارد، عنایت ویژه‌ای به این مسئله داشته باشد.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشگاه کردستان رتبه ۱۰ را در میان ۱۱۵ دانشگاه دولتی دارد، تصریح کرد: دانشگاه کردستان ۴۰۰ نفر عضو هیأت علمی دارد که ۱۶ نفر از آنها در جمع دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار دارند.

قادرزاده خاطرنشان کرد: دانشگاه کردستان با ۱۲ هزار نفر دانشجو که بیش از ۵۰۰ نفر از آنها دانشجویان خارجی هستند، گام‌های خوبی در عرصه آموزش و تعلیم در کشور و در راستای تحقق خواسته‌های نظام اسلامی برداشته است.

به گزارش ایمنا، در ادامه نیز پرسش‌هایی از سوی حاضران مطرح شد که توسط حجت‌الاسلام طائب پاسخ داده شد.

کد خبر 718773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.