رشد صددرصدی تعداد کتابخانه‌های سیار در دولت سیزدهم

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از رشد ۱۰۰ درصدی تعداد کتابخانه‌های سیار خبر داد و گفت: با دستور رئیسجمهور تا پایان دولت ۲۰۰ خودرو خریداری و تجهیز خواهد شد تا تعداد کتابخانه‌های سیار رشد چند برابری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی رمضانی امروز _ سه شنبه نوزدهم دی_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ایران از نظر تعداد کتابخانه در خاورمیانه رتبه نخست را دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه هزار و ۷۰۰ کتابخانه در کشور فعال است، گفت: بیش از ۱۰ میلیون نفر در کل کشور عضو کتابخانه‌ها هستند.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: به دنبال افزایش خدمت دهی‌های کتابخانه ها هستیم و فضای کتابخانه از شرایط فعلی تغییر خواهد کرد.

وی کتابخانه های مرکزی و کتابخانه‌های سیار را دو بال توسعه این حوزه دانست و افزود: در کتابخانه‌های سیار خدمت به نزد مردم خواهد رفت زیرا رویکرد دولت عدالت فرهنگی است.

رمضانی از رشد ۱۰۰ درصدی تعداد کتابخانه‌های سیار خبر داد و گفت: با دستور رئیس جمهور تا پایان دولت ۲۰۰ خودرو خریداری و تجهیز خواهد شد تا تعداد کتابخانه‌های سیار رشد چند برابری داشته باشد.

وی از راه‌اندازی ۸۰ مرکز مشاوره در کتابخانه ها با کمک کمیته امداد در آینده نزدیک خبر داد و افزود: به دنبال افزایش کتابخانه‌های زندان‌ها هستیم تا این افراد به مسیر جامعه بازگردند.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توجه به آموزش و پرورش برای رشد کتابخوانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مجدداً به دنبال فعالیت زنگ کتابخانه در مدارس هستیم.

رمضانی گفت: مسأله کتابخوانی از طریق مراجعه کودکان و نوجوانان به کتابخانه حل خواهد شد و این امر رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

وی افزود: کودکان تا زمانی که در خانواده هستند کتاب خوان تر هستند اما پس از ورود به فضای آموزش و پرورش از کتابخوانی عمومی دور می‌شوند.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تاکید بر اینکه آمار سرانه‌های مطالعه قابل استناد و دقیق نیست، گفت: گردش مالی نشر در سال گذشته ۹ هزار میلیارد تومان بوده است و ۱۱۰ هزار عنوان کتاب منتشر شده است که نشان می‌دهد شرایط کتابخوانی آنقدر که در رسانه‌ها گفته می‌شود وخیم نیست.

کد خبر 718757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.