فعالیت شرکت‌های تنظیف برون سپاری شهرداری اردبیل رصد شود

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: فعالیت شرکت‌های های نتظیف برون سپاری شهرداری اردبیل بایستی مورد رصد قرار گرفته و بر نحوه فعالیتشان نظارت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سجاد محمدحسن پور، ظهر امروز _سه‌شنبه نوزدهم دی_ در جلسه رسمی شورای شهر از صدور مجوز بر انتشار آگهی مناقصه قراردادهای انجام امور خدمات شهری مناطق پنجگانه شهرداری خبر داد و اظهار کرد: شرکت‌های پیمانکاری بایستی بر تمامی تعهدات خود عمل کنند و شهرداری نیز نسبت به عملکرد امور برون سپاری شده نظارت داشته باشد.

وی با بیان اینکه حفظ جان نیروی انسانی و کارگران بایستی مورد توجه قرار گیرد؛ افزود: قراردادهای انجام شده نباید ضعیف باشد بلکه باید مقدار جرایم بسیار قوی شود. اجرا نشدن تعهدات پیمانکاران در بکارگیری تجهیزات مکانیزه در رفت و روب معابر و خیابان‌های اصلی مسبب پیشامد آسیب به کارگران می‌شود که این موضوع باید برای صیانت از نیروی کار در قراردادهای رفت و روب در اولویت قرار گیرد.

محمدحسن پور همچنین با اشاره به اجرای پروژه شبکه فیبرنوری در مجموعه مدیریت شهری ادامه داد: این پروژه یک پروژه ملی است و در راستای تسهیل خدمات رسانی به مردم و شهروندان در سطح کشور اجرا می‌شود و زمینه ساز تحولاتی کلان در حوزه زیرساخت‌های فناوری خواهد بود.

زهرا قدیمی عضو شورای شهر اردبیل نیز در ادامه در این جلسه در خصوص لایحه صدور مجوز برای انتشار آگهی مناقصه نسبت به انتخاب پیمانکار برای خدمات نظافتی شهرداری اردبیل در سال پیش رو افزود: این لایحه با موافقت اکثر اعضای شورای شهر اردبیل به تصویب رسید اما مواردی وجود دارد که قطعاً بایستی مورد توجه قرارگیرد.

قدیمی تصریح کرد: شرکت‌های پیمانکاری همواره مطالبات خود را به صورت نقدی و ماهانه از شهرداری دریافت می‌کنند اما آنچنان که شایسته است امور محول شده را به نتیجه نمی‌رسانند و لازم است شهرداری نظارت خود بر این موضوع نیز بیش از پیش افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه می‌توان از تجربیات همکاران متخصص معاونت خدمات شهری در راستای بهبود امور و ارتقا کیفیت خدمات شرکت‌های برون سپاری استفاده کرد افزود: حساس‌ترین قسمت موضوع نیز بحث قراردادهاست و ضعف اصلی در این مورد وجود دارد که نیاز به دقت بیشتر و اصلاح است.

کد خبر 718752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.