۵۸ درصد تصادفات در محورهای فرعی و روستایی گیلان رخ داده است

رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: طی ۹ ماه سال جاری از مجموع تصادف فوتی و جرحی در گیلان، ۴۲ درصد در جاده‌ها و محورهای اصلی و ۵۸ درصد در محورهای فرعی و روستایی استان رخ داده که این آمار بیانگر حادثه‌خیز بودن این محورها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ جاور صفاری اظهار کرد: خطاهای انسانی مهم‌ترین عامل تصادفات و تلفات جاده‌ای به‌شمار می‌رود و تنها راه جلوگیری از آن رعایت قوانین و مقررات است.

وی افزود: با تجزیه و تحلیل آمار و توجه به وضعیت جغرافیایی و بومی منطقه می‌توان حوادث جاده‌ای و ترافیک را مدیریت کرد.

رئیس پلیس راه گیلان خاطرنشان کرد: طی ۹ ماه سال جاری، از مجموع تصادف فوتی و جرحی در گیلان، ۴۲ درصد در جاده‌ها و محورهای اصلی و ۵۸ درصد در محورهای فرعی و روستایی استان رخ داده که این آمار بیانگر حادثه‌خیز بودن این محورها است.

صفاری اضافه کرد: برای جلوگیری از وقوع تصادفات دقت، توجه ویژه برای رانندگی و رعایت قوانین و مقررات بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بیشترین تصادفات برون شهری به تفکیک معبر در راه‌های دوخطه (اصلی، فرعی، روستایی) ۵۸ درصد، چهارخطه (آزادراهی و بزرگراهی) ۴۲ درصد بوده است، اضافه کرد: در این نوع از حوادث ۳۲ درصد تصادفات جلو به عقب، ۲۲ درصد جلو به پهلو و ۱۹ درصد رخ‌به‌رخ و واژگونی بوده است.

کد خبر 718669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.