خواص نمک اپسوم و نحوه استفاده از آن

نمک اپسوم دارای خواص مختلفی است که از جمله به عنوان یک درمان طبیعی برای کاهش دردهای عضلانی، التهاب، بهبود خواب، کاهش درد پاها، رفع خستگی روزانه و استرس کاربرد دارد.

استفاده از حمام سم زدایی با نمک اپسوم به بهبود فرآیند سم زدایی طبیعی بدن، کاهش استرس و ارتقاء سلامت و التیام زخم‌ها کمک بزرگی می‌کند.

دراین مقاله به خواص نمک اپسوم و نحوه استفاده از این نمک برای کمک به سلامتی اشاره می‌کنیم:

نمک اپسوم چیست؟

نمک اپسوم یکی از نمک‌های معدنی طبیعی است که ترکیبی از منیزیم و سولفات می‌باشد. نام نمک اپسوم اشاره به شهر اپسوم (ناحیه‌ای دورتر از لندن در انگلستان) دارد، جایی که ظاهراً‌این نمک حدود ۴۰۰ سال پیش کشف شده است.

نمک اپسوم در حالی که شبیه نمک خوراکی است، اما شور نیست و طعم بسیار تلخی دارد. اکثر افراد از آن در یک حمام گرم برای تسکین استرس یا درد عضلات استفاده می‌کنند.

نمک اپسوم چطور کار می‌کند؟

نمک اپسوم در داخل آب به منیزیم و سولفات تجزیه می‌شود. زمانی که در حمام حاوی نمک اپسوم غوطه‌ور می‌شوید، این مواد معدنی از طریق پوست وارد بدن شما شده و می‌توانند به جلوگیری از شل شدن ماهیچه‌ها و مفاصل و تسکین درد آنها کمک نمایند.

اکثر افراد از حمام نمک اپسوم رومارن به عنوان یک درمان خانگی برای موارد زیر استفاده می‌نمایند:

  • کاهش دردها و تورم آرتریت
  • بهبود کبودی پوست و رگ به رگ شدن بدن
  • بهبود بی خوابی
  • کاهش علائم پسوریازیس (بیماری که باعث قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن پوست می‌شود)
  • کاهش درد عضلات بعد از تمرینات و باشگاه
  • تسکین درد ناشی از قرمزی و آفتاب سوختگی
  • تسکین پاهای خسته و متورم

خواص نمک اپسوم

خواص نمک اپسوم ناشی از دو ماده اصلی این نمک یعنی منیزیم و سولفات می‌باشد. اعتقاد براین است که ترکیب این دو ماده مسیرهای سم زدایی را در بدن تحریک و تسهیل می‌کنند. همچنین به آرامش و تسکین استرس کمک موثری می‌کنند.

تحقیقات علمی وجود دارد که اثرات سم زدایی و تسکین درد نمک اپسوم را ثابت می‌کند. در اینجا به برخی خواص نمک اپسوم برای سلامتی اشاره می‌کنیم:

  1. کمک به داشتن خواب بهتر با نمک اپسوم رومارن

خواص نمک اپسوم و نحوه استفاده از آن

برخی از پزشکان استفاده از حمام نمک اپسوم را به افرادی که با بی‌خوابی یا کیفیت بد خواب دست و پنجه نرم می‌کنند، توصیه می‌نمایند. بر اساس گزارش‌های جمع‌آوری شده، کسانی که از حمام نمک اپسوم استفاده می‌کنند، از احساس آرامش و راحت‌تر به خواب رفتن خود خبر می‌دهند.

بسیاری از افراد با مشکلات روحی (استرس و عدم آرامش)، که می‌تواند بخش بزرگی از یک خواب شیرین شبانه را مختل نماید، درگیر هستند. بنابراین توصیه می‌شود برای کمک به افزایش آرامش و کاهش استرس، از حمام نمک اپسوم رومارن هفته‌ای ۲ تا ۳ بار استفاده کنید.

  1. بهبود عملکرد ورزشی ورزشکاران و ریکاوری بعد از تمرینات

برخی افراد قبل از تمرین برای کمک به حذف اسید لاکتیک که در طول تمرین در ماهیچه‌ها ایجاد می‌شود، برای بهبود عملکرد خود از منیزیم استفاده می‌کنند.

نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد، که استفاده از مکمل منیزیم با بهبود عملکرد در ریکاوری بعد از تمرینات در ورزشکاران مرتبط است. افرادی که از سولفات منیزیم استفاده کرده بودند، در طول ورزش میزان گلوکز بالاتری داشتند و اسید لاکتیک را سریع‌تر در طول بهبودی حذف می‌کردند.

زمانی که ورزشکاری بعد از تمرین منیزیم مصرف می‌کند، می‌تواند به کاهش زمان ریکاوری کمک کرده و از دردهای عضلانی جلوگیری نماید. ورزشکاران به راحتی می‌توانند برای تامین منیزیم مورد نیاز خود از نمک اپسوم رومان استفاده کنند.

  1. کمک به تسکین دردها با نمک اپسوم رومارن

افرادی که منیزیم کافی در رژیم روزانه دریافت نمی‌کنند، احتمال دارد دچار گرفتگی، دردناکی و التهاب مزمن در عضلات شوند. برخی از بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت نوع ۲ و یا بیماری‌های گوارشی مانند بیماری کرون و بیماری سلیاک نیز می‌توانند بر جذب منیزیم اختلال ایجاد کنند.

برای کمک به کاهش گرفتگی و درد عضلات می‌توانید از حمام نمک اپسوم هفته‌ای ۱ تا ۲ بار استفاده نمایید.

  1. کمک به کاهش استرس و ایجاد آرامش با نمک اپسوم رومارن

منیزیم در سنتز و متابولیسم انتقال دهنده‌های عصبی تاثیر مهم و حیاتی دارد. پیام‌رسان‌های عصبی نوعی مواد شیمیایی هستند که سیگنال‌ها را بین نورون‌ها یا سلول‌های عصبی منتقل می‌کنند. این پیام‌رسان‌ها بر بسیاری از جنبه‌های زندگی روزمره ما از جمله خواب، خلق و خو و افزایش تمرکز تأثیر می‌گذارند.

نتایج یک مطالعه که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، نشان داد داشتن میزان پایین و ناکافی منیزیم می‌تواند در کیفیت خواب افراد و توانایی مقابله با استرس اختلال ایجاد نماید.

یکی از بهترین راه‌های تامین مقدار منیزیم روزانه بدن، استفاده از نمک اپسوم رومارن می‌باشد. اگر فردی از حمام نمک اپسوم استفاده کند، می‌تواند در جذب منیزیم از طریق پوست به بدن کمک کرده و در نتیجه به کاهش استرس و ایجاد آرامش را در بدن تقویت نمایند.

  1. کمک به درمان یبوست

برای بسیاری از مردم، با استفاده خوراکی از نمک اپسوم به درمان یبوست کمک می‌کنند. با این حال، افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی یا بیماری قلبی، زنان باردار و کودکان نبایستی آن را مصرف کنند. در صورتی که فردی در خصوص عوارض مصرف خوراکی این نمک مطمئن نیست، بایستی با پزشک خود مشورت نماید.

بنابراین افراد می‌توانند از نمک اپسوم به عنوان ملین برای درمان یبوست خود استفاده کنند. این روش درمانی شامل حل کردن مقدار بسیار کمی نمک اپسوم در آب ولرم و نوشیدن آن می‌باشد.

  1. کمک به تسکین علائم بیماری‌های پوستی

استفاده از حمام نمک اپسوم علاوه بر اینکه می‌تواند درلایه‌برداری سلول‌های خشک و مرده پوستی موثر باشد، بلکه در کاهش علائم بیماری‌های پوستی از جمله اگزما و پسوریازیس نیز کمک می‌کند.

  1. بهبود سلامتی پاها و کاهش خستگی و دردها آنها

استفاده از حمام نمک اپسوم رومارن می‌تواند به بهبود سلامتی پاها و رفع قارچ ناخن پا کمک نماید. برای این منظور می‌توانید پاهای خود را در یک وان یا تشت حاوی آب گرم و نمک اپسوم قرار دهید تا به بهبود عفونت‌ها و خستگی پاهای خود کمک نمایید.

استفاده از این روش و قرار دادن پاها در نمک اپسوم همچنین در کاهش بوی بد پا نیز موثر می‌باشد.

نحوه استفاده از نمک اپسوم رومارن

خواص نمک اپسوم و نحوه استفاده از آن

افرادی که از دردهای عضلانی، بی‌خوابی و استرس رنج می‌برند، توصیه می‌شود هفته‌ای ۱ تا ۲ بار از حمام نمک اپسوم رومارن استفاده نمایید. برای این منظور می‌توانید بصورت زیر عمل نمایید:

  • ابتدا در حدود ۲۵۰ گرم (یک لوان) از نمک اپسوم را در یک وان یا تشت بزرگ بریزید و با آب گرم پر نمایید.

  • با کمک دستان خود نمک را در آب بخوبی هم بزنید تا در آب حل شود.

  • به آرامی داخل وان یا تشت آب قرار بگیرید و استراحت نمایید. مدت زمان ۱۵ دقیقه‌ای می‌تواند کافی باشد.

سعی کنید هنگام خرید نمک اپسوم، به دنبال خرید محصولی باشید که از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله ملاحظه کردید استفاده از نمک اپسوم رومارن می‌تواند در تامین منیزیم مورد نیاز بدن، کاهش استرس، حذف سموم خطرناک، تسکین انواع دردها و بهبود خواب کمک نماید. سعی کنید از نمک اپسوم خالص استفاده نمایید.

مجموعه رومارن به عنوان فروشگاه محصولات آرایشی و بهداشتی طبیعی، همیشه تلاش کرده است با ارائه محصولات با کیفیت از جمله نمک اپسوم اصل، به شما سلامتی و زیبایی طبیعی هدیه دهد.

کد خبر 718610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.