ادامه برف و باران در این مناطق کشور/ امروز هوا گرم‌تر می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم بارش برف و باران در مناطقی از کشور گفت: امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور، جو آرام و پایدار حاکم خواهد بود و اواخر وقت با ورود سامانه بارشی در بعضی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان، بارش باران، برف و وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود: روز چهارشنبه با تقویت سامانه بارشی در شمال غرب سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات دامنه‌های جنوبی البرز و روز پنجشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در سواحل شرقی دریای خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور، بارش باران و برف وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات، کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز جمعه در نواحی جنوب غرب، بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و روز شنبه در شمال غرب و غرب کشور، بارش و وزش باد شدید موقت ادامه خواهد داشت.

ضیائیان ادامه داد: امروز در نواحی شمال شرق، مناطق واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال غرب، چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این نواحی در بخش‌هایی از غرب و شرق و جنوب شرق، در بعضی ساعات افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد و شرایط مذکور روز جمعه در بیشتر مناطق کشور انتظار می‌رود.

وی گفت: امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل شاهد افزایش محسوس دما و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شاهد کاهش محسوس دما در این نواحی خواهیم بود، چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر و پنجشنبه شمال خلیج‌فارس مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف از بعدازظهر افزایش ابر و غبار محلی، با بیشینه ۱۶ و کمینه ۳- درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، صاف تا قسمتی ابری، صبح غبارآلود به‌تدریج وزش باد با بیشینه ۱۷ و کمینه ۲- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 718561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.