اهدای خون بیش از ۴۲ هزار کرمانشاهی در سال جاری

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از اهدای خون بیش از ۴۲ هزار کرمانشاهی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مریم میرزاده امروز _دوشنبه، هجدهم دیدی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال تا ابتدای دی‌ماه بیش از ۴۲ هزار نفر در استان کرمانشاه اهدای خون انجام داده‌اند که تعداد اهداکنندگان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بانوان نسبت به سال گذشته ۱۲ تا ۱۳ درصد افزایش خون‌دهی داشته‌اند، همچنین در شهرستان‌ها بیش از ۹ هزار واحد خون گرفته شده است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: در شهرستان‌هایی مانند کنگاور و اسلام‌آباد غرب به نسبت جمعیت بالاتر، استقبال بیشتری در اهدای خون وجود دارد، اما به صورت کلی استقبال شهرهایی مثل جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی نیز مطلوب است.

وی خاطرنشان کرد: ما بخش‌هایی مانند کوزران، ماهیدشت، شاهو و باینگان نیز فعال کرده‌ایم و میانگین به صورت ماهانه از مهرماه به آن‌جا مراجعه کرده و شاهد همکاری مردم در ایستگاه‌های اهدای خون سیار هستیم.

میرزاده اضافه کرد: پذیرش و اهدای خون در مرکز استان از ۷:۳۰ صبح الی ۱۹:۰۰ و در روز پنجشنبه تا ساعت ۱۸:۰۰ انجام می‌شود، در زمینه گروه خونی همیشه «O منفی» بیشتر مورد نیاز است.

وی ادامه داد: گروه‌های خونی «O مثبت»، «B مثبت» و «A مثبت» به نسبت فراوانی در جمعیت همیشه دارای مراجع و اهداکننده هستند و به همان اندازه که درصد مراجع آن‌ها بیشتر است، درصد مصرف آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تشریح کرد: پنج درصد از اهداکنندگانی که موفق به اهدای خون شوند از بانوان هستند، از واحدهای خونی پلاکت گرفته می‌شود، در این ۱۰ ماه بیش از هزار نفر اهدای اختصاصی پلاکت داشته‌اند.

کد خبر 718516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.