رسانه بهترین ابزار امیدآفرینی در راستای مشارکت حداکثری در انتخابات است

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: رسانه، بهترین راه و ابزار برای تبیین اقدامات انجام شده و امیدآفرینی برای مشارکت حداکثری در انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، علی‌اکبر عزیزی در جمع اعضای کمیته اطلاع‌رسانی استان اظهار کرد: مردم همواره با پشتیبانی و حضور در صحنه، نقش خود را ایفا می‌کنند و ما نیز وظیفه داریم تا با تبیین اقدامات انجام شده این حضور در صحنه را تقویت کنیم.

وی، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز همواره جهاد تبیین را گوشزد کردند و البته تبیین فقط بیان اقدامات نیست، بلکه شنیدن مشکلات و انعکاس آن نیز یکی از راه‌های جهاد تبیین است که رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان در این مسیر نقش مهمی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: برای شنیدن دغدغه‌ها و حرف‌های مردم جلسات مختلف با اقشار برنامه‌ریزی شده و با حضور استاندار در حال برگزاری است، البته مسئولان دولت سیزدهم جدای از مردم نیستند و همواره در بین مردم حضور دارند، اما این نشست‌ها به صورت متمرکز و با اقشار مختلف برگزار می‌شود.

عزیزی ادامه داد: از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای مشارکت حداکثری و پرشور مردم در انتخابات باید استفاده شود و ما ابزار داریم، اما نمی‌توانیم خوب از این امکانات استفاده کنیم؛ ابزارها تهدید نیستند و حتماً فرصت هستند و ما باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: صحبت با مردم حتماً اثر می‌گذارد و مردم را هوشیار می‌کند، البته جریان اطلاع‌رسانی نباید اداری باشد و ادارات نیز در کنار سایر بخش‌ها حضور داشته باشند، اما فعالیت‌ها و حوزه مردمی آن باید تقویت شود.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: روزشمار انتخابات اقدام خوبی است که توسط روابط عمومی استانداری انجام شده و شهرداری‌ها نیز می‌توانند از این الگو استفاده کنند، علاوه بر اینکه افزون بر ۳۰ هزار رأی اولی داریم که نیاز به ایجاد انگیزه دارند و تریبون آزاد یکی از راه‌های تقویت مشارکت حداکثری در انتخابات است.

سعید رستگاری دبیر ستاد انتخابات استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: کمتر از دو ماه دیگر انتخابات مجلس را داریم و کارهای اجرایی استان در حال انجام است و حوزه مشارکت وظیفه همه کارگزاران است و باید در اولویت همه اقدامات قرار داشته باشد.

وی افزود: نشست‌هایی با اساتید دانشگاه و فعالین فرهنگی برگزار شد و مقرر شد طرحی تدوین شود که وظیفه نهادها و حتی تشکل‌های مردمی نیز مشخص شود و تعامل با گروه‌های مرجع مهم‌ترین رویکرد این طرح است و فارغ از هر گرایش سیاسی برای مشارکت حداکثری تلاش می‌شود.

به گزارش ایمنا، در این نشست تعدادی از اعضا نیز پیشنهادات خود را مطرح کرده و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

کد خبر 718495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.