طرح جامع گردشگری «ازناو» خلخال مطالعه می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از مطالعه و آماده‌سازی طرح جامع گردشگری «ازناو» خلخال در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی‌ادیب، امروز _دوشنبه هجدهم دی_ در دیدار با فرماندار شهرستان خلخال با اشاره به ظرفیت گردشگری و توریستی شهرستان اظهار کرد: به منظور ساماندهی سرمایه‌گذاری در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال طرح جامع و طرح تفصیلی این منطقه مطالعه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به لزوم برگزاری جشنواره‌ها افزود: برای معرفی جاذبه‌های استان در سطح ملی و بین‌المللی چاره‌ای جز برگزاری جشنواره‌ها نداریم که شهرستان خلخال نیز در مناطق مختلف آن ظرفیت‌های خوبی برای برگزاری این نوع جشنواره‌ها وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: جشنواره‌هایی مانند جشنواره رغائب، جشنواره انار نمهیل و جشنواره فرهنگی بومی روستای لرد از نمونه‌هایی هستند که برگزاری آن‌ها با مشارکت نهادهای شهرستانی مثل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ممکن خواهد بود.

محمدی‌ادیب درباره تعیین تکلیف هتل آپارتمان واقع در امام‌زاده عبدالله کلور گفت: لازم است که ابتدا مالکیت این ملک بررسی شود و پس از آن ما در کمترین زمان با سرمایه‌گذار متقاضی رایزنی خواهیم کرد تا این هتل آپارتمان در منطقه مستعد گردشگری امام‌زاده عبدالله تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل همچنین با اشاره به لزوم همکاری دهیاران و اهالی در حفاظت از میراث فرهنگی ادامه داد: طرح مطالعه شده و پیشنهادی برای بازسازی مسجد تاریخی خمس آماده است و بازسازی آن با همکاری سازمان اوقاف انجام خواهد شد.

کد خبر 718395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.