مک دونالد به خاطر جنگ غزه ورشکست می‌شود؟

به دنبال انفعال برخی کشورهای منطقه برای اعمال فشار علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا به‌منظور توقف جنایت آن‌ها در نوار غزه، جنبش‌های مدنی برای تحریم شرکت‌های غربی مرتبط با رژیم صهیونیستی شکل گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وبگاه خبری میدل‌ایست مانیتور نوشته است که کریس کمپچینسکی، مدیر اجرایی مک‌دونالد، اعلام کرد که پس از درخواست‌های مردم برای تحریم این رستوران فست‌فود زنجیره‌ای، آن‌ها «تأثیر تجاری معناداری» را تجربه کرده‌اند. این اثرات منفی هم در بازارهای خاورمیانه و هم در برخی مناطق خارج از منطقه به دلیل کارزارهای تحریم شرکت‌ها و محصولات حامی اسرائیل مشاهده شد.

مک دونالد به خاطر جنگ غزه ورشکست می شود؟

کمپچینسکی در پستی در شبکه اجتماعی کاری لینکدین نوشت: «چندین بازار در خاورمیانه و برخی خارج از منطقه به دلیل جنگ و اطلاعات نادرست مرتبط با آنکه بر برندهایی مانند مک‌دونالد تأثیر می‌گذارد، تأثیر تجاری معناداری را تجربه می‌کنند. این رویداد ناامیدکننده و بی‌اساس است. در هر کشوری که ما در آن فعالیت می‌کنیم، از جمله در کشورهای مسلمان، مک دونالد با افتخار توسط صاحبان محلی نمایندگی می‌شود.»

وی افزود: «قلب ما با جوامع و خانواده‌های متأثر از جنگ در خاورمیانه است. ما از هر نوع خشونتی بیزاریم و قاطعانه در برابر سخنان نفرت‌انگیز ایستاده‌ایم و همیشه با افتخار درهای خود را به روی همه باز خواهیم کرد.»

به گزارش میدل ایست آی، مک دونالد با انتقاد فعالان حامی فلسطین مواجه شد، زیرا تصاویر و ویدئوهای موجود در رسانه‌های اجتماعی نشان داده است که شعبه‌های آن در اسرائیل به سربازان رژیم صهیونیستی که در جنگ علیه غزه شرکت دارند غذای رایگان می‌دهد که خشم مردم عرب را برانگیخت و به درخواست‌ها برای تحریم دامن زد.

مک دونالد به خاطر جنگ غزه ورشکست می شود؟

در ادامه آن، جنبش BDS یا همان بایکوت، سرمایه‌گذاری نکردن و تحریم یک سازمان حامی فلسطین که در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد، از مردم خواست تا مک دونالد را در نوامبر تحریم کنند و خاطرنشان کرد که صاحبان امتیاز شعبات آشکارا از ارتش رژیم اسرائیل حمایت می‌کنند.

این گروه گفت: «مک دونالدز مالزی و مالک عربستانی آن به جای فشار بر شرکت مادر مک دونالد، برای فسخ قرارداد شرم‌آور آن در اسرائیل، عاجزانه تلاش می‌کنند صدای همبستگی مسالمت‌آمیز در مالزی با مبارزات آزادی‌بخش فلسطین را خاموش کنند. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیفتد. بیایید به مک دونالد نشان دهیم که تحریم‌های مردمی چه تأثیری می‌تواند داشته باشد.»

میدل‌ایست مانیتور همچنین افزوده است که این پست مدیر اجرایی مک دونالد پس از آن منتشر شد که مک دونالد مالزی اوایل این هفته علیه شاخه‌ای از جنبش BDS شکایت کرده و آن را به انتشار «بیانیه‌های نادرست و افتراآمیز» در رابطه با غزه متهم کرده بود که این شرکت ادعا می‌کند بر تجارت آن تأثیر منفی گذاشته است.

به گزارش رویترز، کشور مالزی که اکثر مردم آن مسلمان هستند، شاهد ضرر بیش از یک میلیون دلاری مک دونالد مالزی بوده است.

کد خبر 718360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.