ورود نخستین محموله دام سبک از مرز اینچه‌برون به کشور

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: نخستین محموله ۴۷۰ راسی دام سبک از مرز اینچه‌برون با هدف تعدیل قیمت گوشت قرمز وارد کشور شد.

علی کاووسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان اظهار کرد: نخستین محموله دام زنده از قزاقستان باهدف تعدیل قیمت گوشت قرمز در بازار از مرز اینچه‌برون وارد کشور شد.

وی افزود: امروز محموله ۴۷۰ راسی دام سبک از مرز اینچه‌برون وارد گلستان شد که پس از ذبح در کشتارگاه با قیمت لاشه هر کیلو ۲۶۵ هزار تومان تحویل پشتیبانی امور دام کشور می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی گلستان اضافه کرد: در حال حاضر برای ورود ۱۲۰ هزار رأس دام سبک از کشور قزاقستان، تفاهم‌نامه‌ای بین دو کشور امضا شده است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از اینکه دام زنده به کشور انتقال داده شود، همکارانم در قزاقستان به‌عنوان نماینده سازمان دامپزشکی به مدت ۲۰ روز این دام‌ها را در قرنطینه نگهداری می‌کنند و دام سالم با تأییدیه سازمان دامپزشکی کشور از طریق مرز اینچه‌برون وارد می‌شود.

کاووسی تأکید کرد: قبل از اینکه دام وارد تله کشتار شود از نظر سلامت و وضعیت تعادل، توسط کارشناسان رؤیت می‌شود و سپس وارد تله کشتار شده و مراحل پوست‌کنی آن انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از کشتار کبد و ریه حیوان از نظر عوامل عفونی، باکتری، انگل و میکروبی بررسی می‌شود و سپس به پشتیبانی و امور دام کشور تحویل خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان با بیان اینکه هر هفته بین چهار کامیون وارد کشور می‌شود، افزود: دام‌ها پس از کشتار تحویل پشتیبانی و امور دام کشور می‌شود تا متناسب با تقاضا، روانه بازار شوند.

کد خبر 718295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.