۱۵ روستای ایلام به شبکه گاز متصل شد

مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: عملیات گازرسانی به ۱۵ روستا در نقاط مختلف این استان از ابتدای سال جاری تا پایان آذر انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمود کشاورز از گازرسانی به ۱۵ روستای ایلام خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد، هفت روستا در هلیلان، پنج روستا در دهلران، یک روستا در ملکشاهی، یک روستا در ایوان و یک روستا در مهران بوده است.

وی افزود: این روستاها شامل روان از ایوان، پیامن سفلی، علیا و وسطی، سره ویان، سول آباد، داربید کرنی و گشور از هلیلان، کعب الحاج، چم هندی، هاویان، شهرک کاور توه طاق و ابوغویر از دهلران، بلوطستان شوهان از ملکشاهی و سرتنگ زعفرانی از مهران است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام اضافه کرد: با گازرسانی به این ۱۵ روستا، بیش از ۴۲۲ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۶۹۶ نفر از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

کشاورز با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا پایان سال جاری پرونده گازرسانی در مناطق روستایی استان نیز بسته شود.

وی تاکید کرد: گازرسانی به مناطق محروم از مؤلفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است و روند اجرایی پروژه‌های گازرسانی به یک درصد جمعیت باقی‌مانده روستایی استان که از مناطق کمترتوسعه‌یافته و سخت گذر است تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به اینکه ۲۶ شهر استان از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند و هم‌اکنون همه شهرهای استان گازدار هستند، گفت: در حال حاضر ۵۷۰ روستای استان از گاز برخوردار شده‌اند که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال همه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان، گازدار خواهند شد.

کشاورز تعداد روستاهای ایلام را ۶۳۷ روستا دانست و گفت: از این تعداد ۵۷۰ روستا گازدار، ۱۷ روستا در دست اجرا، شش روستا در برنامه‌ریزی آینده گازرسانی و ۴۴ روستا به دلیل شرایط ویژه از جمله صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار از لحاظ سرانه کشوری مصوب، برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

کد خبر 718272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.