مسائل فرهنگی مردمی‌سازی شود

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت و ضرورت مردمی‌سازی امور به‌ویژه در مسائل فرهنگی گفت: مقوله‌های فرهنگی مورد نظر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر این است که مسائل فرهنگی را مردمی‌سازی کنیم، زیرا در صورتی که مسائل فرهنگی مردمی‌سازی شود، موفقیت حاصل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حاج حبیب‌الله غفوری شامگاه یکشنبه _هفدهم دی_ در دیدار مدیران مرتبط با برگزاری اعتکاف با تاکید بر اینکه اعتکاف یک حرکت اسلامی، الهی، معنوی و یک فرصت استثنایی برای مردم متدین به‌ویژه نسل جوان است، اظهار کرد: چنانچه اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد، بیشتر خانواده‌ها تمایل دارند که فرزندانشان در فضای اعتکاف قرار گیرند و این فضا را تجربه کنند.

وی با اشاره به اهمیت حضور جوانان در اعتکاف افزود: حضور بزرگترها در اعتکاف بسیار خوب است، اما همان‌گونه که پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده‌اند باید جوانان را دریابیم و آن‌ها را تشویق به حضور در اعتکاف کنیم.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: گروهی که دشمن هدف گرفته، نسل جوان است اگر جوانان ما در سنین جوانی در مسیر دین قرار گیرد، در بزرگسالی انسانی متدین خواهد بود؛ بنابراین باید با برنامه‌ریزی درست و دقیق کاری کنیم که هیچ مسجدی خالی از معتکف نباشد.

حجت‌الاسلام غفوری تاکید کرد: با مروری بر اهمیت و ضرورت مردمی‌سازی امور به‌ویژه در مسائل فرهنگی تصریح کرد: مقوله‌های فرهنگی مورد نظر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر این است که مسائل فرهنگی را مردمی‌سازی کنیم، زیرا در صورتی که مسائل فرهنگی مردمی‌سازی شود، پیش می‌رود و موفقیت حاصل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آینده کشور در دست جوانان دانشگاهی است، عنوان کرد: لازم است در بحث اعتکاف، توجه جدی به محیط‌های دانشگاهی شود، زیرا در دانشگاه جوانان مؤمن، متدین و ثابت‌قدمی حضور دارند و اعتکاف فرصت مناسبی برای جمع شدن جوانان است.

امام جمعه کرمانشاه با قدردانی از زحمات مسئولان و دست‌اندرکاران مراسم اعتکاف گفت: ظرفیت استان کرمانشاه در عرصه‌های دینی بالا است و آمادگی قلبی مردم برای مسائل معنوی و ایمانی زیاد است، اما باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه را برای حضور مردم فراهم کرد.

کد خبر 718213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.