نقش اثرگذار بانوان در افزایش مشارکت در انتخابات

فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز شاهد حضور پرشور بانوان ایرانی در عرصه‌های مختلف هستیم و قطعاً میدان‌داری آنان در عرصه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیز سبب خواهد شد این قشر مهم تأثیرگذارتر از همیشه به این عرصه ورد پیدا کرده تا شاهد خلق حماسه‌ای دیگر باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حمیدرضا محمدی فشارکی شامگاه _یکشنبه_ هفدهم دی ماه_ در همایش گرامیداشت مقام زن و روز مادر با بیان اینکه نقش زن در اسلام همواره با تکریم و احترام همراه بوده است، اظهار کرد: با نگاهی گذرا به تاریخ می‌بینیم نقش تأثیرگذار زنان از زمان بعثت پیامبر (ص) رنگ و بویی دیگر به خود گرفته است به‌گونه‌ای که تاریخ اسلام پر از اسامی زنان تأثیر گذار بوده و از آن زمان تاکنون شاهد آن هستیم که زنان مسلمان، افرادی تأثیرگذار در جامعه و جهان اسلام بوده و هستند.

وی با بیان اینکه زن در منظر اسلام از جایگاه مهم و ویژه‌ای برخوردار است، افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی همواره بر نقش سازنده و ارزنده زنان در عرصه‌های مختلف تاکید داشتند و بر همین اساس در سخنان ایشان کلیدواژه‌های مختلفی درباره شأن و منزلت بانوان در جامعه وجود دارد.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه شاید یکی از هزاران دلایل تکریم زنان را بتوان پذیرفتن مسئولیت در کنار مردان دانست، تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند: زنان همچون مردان در ساختن جامعه اسلامی فردا شرکت دارند و این نگرش باعث شد شاهد حضور پر رنگ زنان در عرصه‌های مختلف همچون پیروزی نهضت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مباحث اقتصاد، اجتماعی، فرهنگ، اشتغال و… باشیم.

وی با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر این باور بودند زنان باید همگام با مردان در عرصه‌های مختلف گام بردارند، ادامه داد: در نگاه اسلام، زن در کانون اصلی خانواده قرار دارد و همواره در کنار مرد نقش مهمی را ایفا می‌کند، و نباید این مهم را به دست فراموشی سپرد که زن از زمان تولد تا در جریان زندگی نخست نقش دختر خانواده را داشته و در این دوران با فرا گرفتن اصول صحیح تشکیل زندگی، ازدواج و نقش خود را به عنوان همسر ایفا می‌کند و پس از آن قدم در پذیرفتن نقش مادری می‌گذارد.

محمدی با بیان اینکه دشمنان اسلام ناب محمدی در تلاش هستند از تبیین جایگاه زن در افق تمدنی اسلامی جلوگیری کنند، اضافه کرد: زنان به واسطه نقش تربیتی که در خانواده ایفا می‌کنند در شکل‌گیری جامعه اسلامی نقش بی‌بدیلی دارند از این رو دشمنان ایران اسلامی با طرح شعار زن، زندگی، آزادی کانون گرم خانواده و کانون اصلی آن یعنی زن را مورد هدف قرار دادند.

وی عنوان کرد: اغتشاشات سال گذشته به‌گونه‌ای رقم خورد که شاهد جسارت به ساحت مقدس قرآن و اهل بیت (ع) بودیم و نوع اعتراض‌ها نیز به خوبی نشان داد موضع گیری اغتشاشگران مسائل معیشتی نبود بلکه آنها در برابر دین اسلام ایستاده و به دنبال از میان برداشتن قداست زن بودند.

فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز دشمنان اسلام و مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی، حجاب و عفاف را مورد هدف قرار داده‌اند و با استفاده از فضای مجازی و… سعی در ضربه زدن به بنیان خانواده و بی هویت کردن و جدا کردن زنان از جامعه و نظام را دارند. بنابراین باید مراقب این توطئه‌ها برای ضرب زدن به فرهنگ حجاب و عفاف و ترویج بی‌حجاب در جامعه و تخریب بنیان خانواده باشیم.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری زنان در انتخابات ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: امروز شاهد حضور پرشور بانوان ایرانی در عرصه‌های مختلف هستیم و قطعاً میدان‌داری آنان در عرصه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیز سبب خواهد شد این قشر مهم تأثیرگذارتر از همیشه به این عرصه ورد پیدا کرده تا شاهد خلق حماسه‌ای دیگر باشیم.

کد خبر 718206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.