دسترسی آسان اولویت اصلی الحاق اراضی به شهر سنندج باشد

شهردار سنندج گفت: توجه به ایجاد دسترسی آسان برای مردم، باید اولویت اصلی در الحاق اراضی به شهر سنندج باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی امروز _یکشنبه هفدهم دی_ در جلسه شورای مسکن استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با بیان اینکه حوزه کارشناسی اداره کل راه و شهرسازی همکاری لازم را با شهرداری سنندج ندارد، اظهار کرد: تاکنون نقشه تفکیکی ۱۳۰ هکتاری که قرار است به شهر سنندج الحاق شود تحویل شهرداری نشده است.

وی افزود: با وجود این رویه، چون هدف ما خدمت به مردم و تحقق اهداف دولت در بحث مسکن ملی است خود را ملزم به شرکت در جلسات شورای مسکن می‌دانیم.

شهردار سنندج تصریح کرد: موافق الحاق ۱۳۰ هکتار اراضی به شهر هستیم و هماهنگی‌هایی که نیاز باشد را انجام می‌دهیم، اما نکته مهم اینجاست که امکانپذیر نیست ۲۲ هزار نفر را در این نقطه اسکان دهیم اما دسترسی آسان برای این ساکنان آن ایجاد نشود.

رشیدی اضافه کرد: اگر تصمیم بر این است که بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ هکتار اراضی به شهر الحاق شود، باید در نقطه اول موضوع دسترسی آسان مردم را در نظر بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: این نحوه برخورد بدنه کارشناسی اداره کل راه و شهرسازی مختص به یک دستگاه نبوده و باید این مشکل رفع شود.

به گزارش ایمنا، ۱۲ هزار و ۸۹۱ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی سهمیه شهر سنندج است که برای این سهمیه ۶۹ هزار و ۶۳۴ نفر ثبت نام کرده‌اند و ۳۰ هزار و ۴۷۸ نفر نیز تأیید شده نهایی واجد شرایط هستند.

کد خبر 718131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.