ساخت ۳۵ تقاطع غیرهمسطح در شهر قم

شهردار قم با اشاره به اجرای برنامه پنج‌ساله شهرداری قم گفت: در قالب این طرح ساخت ۳۵ تقاطع غیرهمسطح پیش‌بینی شد که تاکنون ۲۲ تقاطع به بهره‌برداری رسیده است و سایر تقاطع‌ها نیز باید تا ۱۴۰۴ عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز _یکشنبه هفدهم دی_ در نشست با مسئولان شورای هیئت‌های مذهبی و هیئت‌های منتخب شهر قم که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری سازمانی مردمی است که در تمام فعالیت‌ها نیازمند همراهی مردم بوده و با زندگی روزمره مردم گره خورده است.

وی با بیان اینکه در هر شبانه روز بالغ بر سه هزار نفر در حوزه نظافت شهری فعالیت دارند، افزود: خدمت‌رسانی از وظایف و اقدامات اصلی شهرداری است و اگر فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلفی چون نظافت شهری، حمل‌ونقل و آرامستان متوقف باشد، زندگی مردم مختل و دچار مشکل می‌شود.

شهردار قم با اشاره به سند چشم‌انداز شهرداری قم تصریح کرد: از سال ۱۳۹۴ اقداماتی با هدف برنامه‌های محوری آغاز و برنامه راهبردی شهرداری قم با توجه به سند چشم‌انداز تا سال ۱۴۱۴ پیش‌بینی شد.

اجرای پروژه بهسازی قبرستان نو در مجاورت حرم مطهر

سقائیان‌نژاد با اشاره به اجرای برنامه پنج‌ساله شهرداری قم ادامه داد: در قالب این طرح ساخت ۳۵ تقاطع غیرهمسطح پیش‌بینی شد که تاکنون ۲۲ تقاطع به بهره‌برداری رسیده و سایر تقاطع‌ها نیز باید تا ۱۴۰۴ عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: به منظور گسترش سرمایه‌های اجتماعی در تلاشیم تا پایان سال ۱۴۰۴، تعداد ناوگان اتوبوس در سطح شهر قم را به ۵۰۰ دستگاه برسانیم.

شهردار قم با اشاره به اجرای پروژه بهسازی قبرستان نو در مجاورت حرم مطهر تصریح کرد: از ۱۳۲ واحد تجاری در این محدوده، تملک ۸۰ مغازه به پایان رسیده است.

سقائیان‌نژاد از افزایش سرانه فضای سبز در شهر قم خبر داد و عنوان کرد: در تمام فضاهای سبز خارج از شهر از پساب استفاده می‌شود و داخل شهر نیز از چاه‌های آب در آبیاری فضای سبز بهره می‌بریم.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از آب شرب از ۶۰ درصد به ۱۷ درصد رسیده است، اضافه کرد: برای به صفر رساندن میزان استفاده از آب شرب در فضای سبز نیازمند این هستیم تا شرکت آب منطقه‌ای ۸ حلقه چاه دیگر در اختیار شهرداری قم قرار دهد.

نقش بی‌بدیل هیئت‌ها در حل معضلات شهری

شهردار قم با بیان اینکه حضور هیئت‌های مذهبی و خیران در برنامه‌های مختلف برای رفع مشکلات تأثیرگذار بوده است، گفت: نقش هیئت‌ها و خیران در راستای پیشرفت شهر و رفع موانع و مشکلات بی‌نظیر بوده است و توانسته‌اند بسیاری از مشکلات را حل کنند.

سقائیان‌نژاد با توجه به نزدیکی به ایام نیمه‌شعبان اضافه کرد: سال گذشته آئین نیمه‌شعبان به سمت ملی شدن گام برداشت، در سال جاری نیز باید اقدامات به نحوی پیش رود تا شهروندان بدانند که میزبان مراسم نیمه‌شعبان هستند و هیئت‌های مذهبی در رسیدن به این امر مؤثر هستند.

وی با تاکید بر مشارکت در امر انتخابات از مسئولین هیئت‌های مذهبی خواست تا با تبیین و روشنگری خود، در تشویق مردم و افزایش مشارکت مردم در انتخابات اقدامات مؤثری انجام دهند.

کد خبر 718060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    2 0
    👌
  • زهرا IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    4 0
    این اوکالا گوشت وجگر ندارن فقط مردم وسر کار میزارنلطفا بگین تبلیغ گوشت وجگر رو بردارن ومردم رو اسکل نکنن
    • امیر علی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      1 0
      درست
  • tbryzyamyr900@gmail.com IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    1 0
    درود به شهردار قم