ضرورت توسعه ساخت مدارس با الگوی معماری ایرانی اسلامی

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل گفت:ساخت مدارس بر اساس الگوی معماری ایرانی اسلامی انجام خواهد شد و در راستای توسعه این الگوی معماری در ساخت مدارس گام هایی نیز برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، بهزاد محمدی امروز _یکشنبه هفدهم دی_در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار کرد: از اولویت‌های اصلی اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل، اصلاح و بهبود معماری مدارس است که در این خصوص نیز باید توجه بیشتری به معماری ایرانی‌اسلامی شود تا شادابی و زیبایی بصری در مدارس ما ایجاد شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل در خصوص مدرسه دارالفنون عنوان کرد: این مدرسه ۳۰ کلاسه به همت بانک پاسارگاد با زیربنای ۱۰ هزار مترمربعی در حال احداث است و معماری این مجموعه برگرفته از الگوی معماری اصیل ایرانی‌اسلامی دارالفنون تهران است.

حسن محمدی‌ادیب، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این نشست گفت: امید است با همکاری این دو اداره کل، با توجه به نقش هویتی مدارس و مجوعه‌های آموزشی تحولی در عرصه معماری ایرانی‌اسلامی در امر مدرسه‌سازی ایجاد شود.

لازم به ذکر است، ساخت مدرسه دارالفنون اردبیل در قالب دو مدرسه ۱۲ کلاسه به همت یکی از بانک‌های عامل شروع شده و بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده است و طبق گفته مسئولان استانی در ماه‌های آینده شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

کد خبر 718054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.