رونمایی از کتاب «سرباز روز نهم» در صحن علنی شورای ششم اصفهان

کتاب «سرباز روز نهم» به‌مناسبت ایام میلاد حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در صدوشانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _یکشنبه هفدهم دی_ کتاب سرباز روز نهم با حضور نویسنده این کتاب رونمایی شد.

«سرباز روز نهم» روایتی از زندگی و زمانه بسیجی مدافع حرم شهید مصطفی صدرزاده است؛ این کتاب چندی پیش با تقریظ رهبر معظم انقلاب بر آن رونمایی و منتشر شد.

این اثر حاصل زندگی مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر شخصی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، «یک الگو است برای جوانان امروز و فردا.»

نعیمه منتظری، نویسنده این کتاب گفت: خدا را شاکرم که توانسته‌ام قصه زندگی یک سرباز را روایت کنم.

وی با اشاره به حادثه هفته گذشته در کرمان و شهادت جمعی از هم‌وطنان افزود: آرامش و امنیت امروز خود را مدیون خون شهدا هستیم و امیدواریم قدردان آن‌ها باشیم.

این نویسنده بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در تقریظ کتاب، از شهید صدرزاده به عنوان حلقه میانی نام می‌برند، حلقه‌های میانی افرادی هستند که در نظام مسئولیت خاصی ندارد، بلکه به عنوان یک شهروند عادی مسئولیت خود را متوجه می‌شوند.

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در آئین رونمایی از این کتاب گفت: از شما که تلاش می‌کنید که این اسطوره‌ها جاودانه شوند تشکر می‌کنیم، به‌طور قطع تلاش ما نیز در همین رابطه است.

وی افزود: جمع‌آوری اطلاعات و مستندات مربوط به چنین کتابی کار سختی است، حوزه فرهنگی شهرداری نیز از این قبیل اقدامات حمایت می‌کند.

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر نگارش خاطرات جنگ و دفاع مقدس و تمام لحظه‌های طوفانی انقلاب اسلامی تأکید کرده‌اند؛ هر یک از این اتفاقات برای جهان درس‌آموز است، اما در اصفهان کمتر به آن پرداخته‌ایم.

وی افزود: فرصت‌ها و فضاهای بسیار خوبی برای نگارش کتاب‌هایی در زمینه اتفاقات انقلاب اسلامی وجود دارد، در این راستا فرصت ایجاد شده در بنیاد فرهنگی امیرقلی امینی در حوزه نشر انقلاب اسلامی نیز بسیار اثرگذار است.

فرزانه کلاهدوزان، رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بنیاد فرهنگی امیرقلی امینی به پنج مجموعه حوزه تدوین و نشر و تبلیغ کتاب اختصاص پیدا کرده است، این فضای کار اشتراکی می‌تواند در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی مؤثر باشد.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم مسابقاتی برای خوانش چنین کتاب‌هایی برگزار شود تا مشارکت اجتماعی برای ارتقای همدلی‌ها ایجاد شود.

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تقریظ رهبری بر این کتاب جای تأمل و بررسی بیشتری دارد که باید به آن پرداخت. نکته دیگر در خصوص این کتاب، حضور نویسنده متعهد و متخصص در اصفهان است، زنی که علاقه مند بوده به عنوان الگوی سوم زن خود را تعریف کند. بانوان بسیاری می‌توانند این‌چنین در سطح اجتماع اثرگذار باشند و باید از آن‌ها حمایت شود.

وی با اشاره به تخصیص زیرساخت‌ها به بخش‌هایی که می‌توانند در این حوزه اثرگذار باشند، گفت: هزینه بسیاری برای فرهنگسرای پایداری صورت گرفته است، اما استفاده بهینه از آن صورت نمی‌گیرد. این مکان باید یک پاتوق اجتماعی و جدی مردمی باشد تا روایت‌خوانی لازم در حوزه پایداری صورت گیرد.

کد خبر 718024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.