روش‌های موثر برای دریافت ویتامین دی در فصل زمستان

سنتز ویتامین دی در پوست زمانی رخ می‌دهد که بدن در معرض نور فرابنفش خورشید قرار می‌گیرد، اما این روند تحت تاثیر عوامل متعددی است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بیشتر ویتامین دی مورد نیاز بدن توسط پوست تولید می‌شود، قرار گرفتن در معرض نور خورشید به تولید این نوع ویتامین کمک می‌کند؛ ارتباط بین رنگدانه‌های پوست، موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید توسط مطالعات اخیر مشخص شده است.

با توجه به مطالعات انجام شده، هشت تا ۱۰ دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید هنگام ظهر برای تولید مقادیر توصیه شده ویتامین دی در فصل بهار و تابستان کافی است، اما در فصل زمستان و پاییز باید زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید تقریباً دو برابر باشد؛ افراد با پوست تیره‌تر ممکن است لازم باشد برای دریافت ویتامین دی کافی، برای دوره‌های طولانی‌تری در معرض نور خورشید قرار بگیرند.

سنتز ویتامین دی در پوست زمانی رخ می‌دهد که بدن در معرض نور فرابنفش خورشید قرار می‌گیرد، اما این روند تحت تأثیر عوامل متعددی است؛ افرادی با رنگ پوست تیره‌تر، نوزادان، افراد مسن و ناتوانان ممکن است محدودیت‌هایی برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید داشته باشند.

کمبود ویتامین دی ممکن است عواقب جدی به همراه داشته باشد و خطر بروز بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان را افزایش می‌دهد؛ افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، در برابر عفونت‌ها و بیماری‌ها آسیب‌پذیرتر هستند؛ افزایش خطر افسردگی و اختلالات خلقی با سطوح پایین ویتامین دی مرتبط است، کمبود ویتامین دی ممکن است خطر ابتلا به فشار خون و بیماری قلبی را افزایش دهد.

بعضی از مواد غذایی حاوی ویتامین دی هستند؛ برای نمونه، ماهی‌های چرب سرشار از ویتامین دی هستند، اسیدهای چرب امگا -۳ نیز که در این ماهی‌ها به وفور یافت می‌شود، فواید زیادی برای سلامتی دارد؛ زرده تخم‌مرغ و قارچ نیز حاوی ویتامین دی هستند.

کد خبر 717962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.