۸۰ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به زنجان مربوط به حوزه آب است

استاندار زنجان گفت: ۸۰ درصد مسائلی که در دور سوم سفر رئیس جمهور به استان مصوب شد در حوزه آب است.

گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی شامگاه _شنبه، شانزدهم دی_ در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه اجلاس سراسری نماز یک منفعت برای حیات معنوی استان بود، اظهار کرد: در حوزه مدارس ۱۲ هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه قول‌هایی که در سفرهای دور اول و دوم رئیس جمهور به استان داده شد، محقق شده است، افزود: بسیاری از مشکلات حل شده و استانداران خیر و برکت سفرهای شما را بیشتر درک می‌کنند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در دور قبل سفر به زنجان سومین استان از نظر تورم بودیم، افزود: در حال حاضر در تورم نقطه به نقطه بیست‌وهشتمین استان هستیم.

افشارچی با اذعان به اینکه در دور قبل سفر رئیس جمهور به استان سایت زنگان (مسکن) شروع نشده بود، گفت: در حال حاضر این سایت در حال تکمیل شدن است و ۱۷ هزار مسکن حمایتی در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه در دور قبل شرکت‌های دانش بنیان هیچ توانی نداشتند و صندوق توسعه کار آفرینی تعلیق شده بود، تاکید کرد: در حال حاضر نه تنها صندوق احیا شده است، بلکه بیش از ۹۰ واحد کارآفرین تسهیلات اخذ کرده‌اند.

استاندار زنجان از بهره برداری سکوی ابری هوش مصنوعی خبر داد و افزود: بزرگترین پروژه در حوزه دیجیتالی کردن نان نیز به همت مدیران استان آغاز شده است.

افشارچی با بیان اینکه در دور اول سفر ریاست جمهور به استان هدف گذاری تولید ناخالص داخلی ۲/۵ همت بود و در حال حاضر به ۱۳/۵ همت ارتقا یافته است، افزود: سومین استان در تسهیل فضای کسب و کار هستیم.

وی اضافه کرد: در شش ماهه اول امسال ۶۰ میلیون دلار جذب سرمایه خارجی داشتیم و ۱۱ همت در بخش کشاورزی غیر گیاهی و در بخش گیاهی نیز ۲/۵ همت محقق شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در حوزه پسماند نیز قرار گاه امام حسن مجتبی (ع) متولی است، تصریح کرد: به زودی فرآیند انتقال انجام خواهد گرفت.

افشارچی با تاکید بر اینکه در بحث زیر ساخت اقداماتی انجام شده است، گفت: ۸۰ درصد مسائلی که در دور سوم سفر رئیس جمهور به استان مصوب شد در حوزه آب است.

وی روند اجرای سد مشمپا را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: به برکت سفر رئیس جمهور به استان سدهای کلوج، بعثت، طارم و… را در برنامه داریم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه استفاده از پساب در بخش صنعت روند رو به رشدی دارد، افزود: در حال حاضر ۳۰ میلیون متر مکعب سالانه پساب داریم و در این خصوص اجتهاد شده است.

افشارچی به خرید ۳۰ هزار تن گندم در سال گذشته از گندم کاران اشاره کرد و گفت: امسال بیش از ۴۳۰ تن گندم خریداری کردیم.

وی با اشاره به تورم مسکن در استان افزود: اگر در بالادستی تعاملاتی باشد و بنگاه‌های معاملاتی مجبور به ثبت اطلاعات باشند، ما می‌توانیم جلوی قیمت‌سازی را بگیریم.

استاندار زنجان تاکید کرد: تا پایان امسال دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین عملیاتی می‌شود.

کد خبر 717914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.