ضرورت سرمایه‌گذاری‌ بر راه‌اندازی صنایع پایین دست

معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: تاکید ما در سرمایه‌گذاری‌ها بر راه‌اندازی صنایع پایین دستی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، امیر حسن‌زاده در چهارمین جلسه گروه کاری زنجیره ارزش راهبردی استان که امروز _شنبه ۱۶ دی_ برگزار شد، اظهار کرد: فضای کاری زنجیره ارزش فراهم است و دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان آمادگی کامل را دارند.

وی با اشاره به اهمیت و تأکید رئیس جمهور و وزیر کشور بر فعالیت در حوزه زنجیره‌های ارزش افزود: هر استان چند خوشه و زنجیره ارزش ملی و استانی دارد که «گل محمدی» و «خرمای کلوته» به عنوان دو زنجیره ارزش در حوزه ملی برای استان انتخاب شده است.

معاون اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به انتخاب راهبران زنجیره ارزش در استان تصریح کرد: طبق مقررات، راهبران نباید از مجموعه دستگاه‌های دولتی باشند و مطالعات و پژوهش‌های کار نیز باید به صورت کاملاً عملیاتی پیش رود.

وی با بیان اینکه زنجیره ارزش، صرف کار مطالعاتی و پژوهشی نیست و باید اقدامات عملیاتی انجام شود، ادامه داد: خرما و گل محمدی دو محصولی است که برای استان زنجیره ارزش بالایی دارد و زمینه فعالیت در حیطه‌های مختلف آن وجود دارد.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: تاکید ما در سرمایه‌گذاری‌ها بر راه‌اندازی صنایع پایین دستی است و از سرمایه‌گذاران در این حیطه نیز استقبال می‌شود به ویژه در جنوب استان که ظرفیت‌های بالایی نیز دارد.

به گفته محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای زنجیره ارزش خرما پنج میلیارد تومان و برای زنجیره ارزش گل محمدی حدود یک میلیارد تومان در حوزه مطالعات و اقدامات اجرایی است.

کد خبر 717845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.