آغاز توسعه فیبر نوری در شهرهای مازندران

شهر امام‌زاده عبدالله آمل طی تفاهم‌نامه‌ای با شرکت مخابرات مازندران با اجرای پروژه فیبر نوری به عنوان نخستین شهر هوشمند استان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، طی تفاهم‌نامه‌ای امروز _شنبه شانزدهم دی‌_ از سوی شرکت مخابرات مازندران و شهرداری شهر امام‌زاده عبدالله به عنوان اولین شهر هوشمند در مازندران، پروژه ملی فیبر نوری با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال انتخاب و معرفی شد.

علی نوروزی، مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران در این آئین با بیان اینکه انعقاد نخستین شهر هوشمند مازندران در شهر امام‌زاده عبدالله به امضا رسید، اظهار کرد: طی دو سال فعالیت در این شرکت، ۳۰ سایت تقویت آنتن تلفن همراه با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در مسیر هراز اجرای پروژه مخابراتی در ۱۵۰ کیلومتر انجام شد، ادامه داد: کار اصلی فیبر نوری به عنوان کار اساسی در این حوزه صورت گرفته و در ۱۰ مسیر استان مازندران و شاهراه‌های اصلی این استان به استان‌های دیگر به‌منظور خدمات انجام پروژه‌های مشابهی انجام شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با بیان اینکه این شرکت هم‌اکنون در حال اجرای پروژه در مسیر رینگ رویان به جاده هراز است، تاکید کرد: شهر هوشمند در حوزه اشتغال در درازمدت می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

مهدی حسن‌نژاد، شهردار امامزاده عبدالله با بیان اینکه برای توسعه شهر هوشمند در استان نیاز به بودجه اساسی است که اقدامات آن باید در کمیسیون تلفیق از سوی نمایندگان مجلس انجام شود، تصریح کرد: پروژه فیبر نوری شهر امام‌زاده عبدالله در ۱۵ کیلومتر و با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار و خودیاری منطقه، اجرا می‌شود تا تمام کوچه پس‌کوچه‌ها و منازل و نهادهای دولتی و خصوصی از مزایای فیبر نوری بهره‌مند شود و پیش‎‌بینی می‌شود پس از عید نوروز فاز اول این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: شهردار امام‌زاده عبدالله نیز در این مراسم یکی از کمبودها و مشکلات این شهر را زیرساخت‌های مخابراتی عنوان کرد و گفت که نیاز است در راستای تقویت خدمات‌دهی خطوط تلفنی و اینترنت اقدام جدی شود.

مهدی حسن نژاد شهردار امامزاده عبدالله ادامه داد: امیدواریم با تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر اجرای فیبر نوری گام اساسی در این زمینه برداشته می‌شود.

کد خبر 717764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.