مسئولیت جنایت تروریستی کرمان بر عهده آمریکا و اسرائیل است

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه مسئولیت جنایت تروریستی کرمان بر عهده آمریکا و اسرائیل است، گفت: به ظاهر داعش مسئولیت این جنایت را بر عهده گرفته است اما این پذیرش مسئولیت تفاوتی بین مقصران و مسببان اصلی آن برای ایران نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام مهدی آقایی امروز_جمعه پانزدهم دی_ در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر با اشاره به جنایت تروریستی کرمان اظهار کرد: حادثه جانسوز کرمان برای همه مردم ایران سخت و دردناک بود، حادثه‌ای که بار دیگر ملت ایران را دچار غم سنگین کرد اما در کنار این شرایط دردناک، ملت ولایی، فهمیم و بصیر ایران مقصران اصلی این جنایات را اسرائیل وحشی و آمریکا جنایتکار می‌دانند.

وی با بیان اینکه همه ملت‌ها دست پلید استکبار جهانی را در حادثه کرمان به وضوح مشاهده کردند، افزود: عاملان و مقصران جنایت تروریستی کرمان باید منتظر انتقام سخت در زمان، مکان و شیوه مناسب ایران مقتدر باشند و قطعاً از لحظه وقوع این حادثه برای انتقام سخت ایران ثانیه شماری می‌کنند و از پاسخ ایران به این جنایت در هراس هستند.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه دست خون آلود اسرائیل و آمریکا در حادثه تروریستی کرمان به وضوح نمایان شده است، گفت: به ظاهر داعش مسئولیت این جنایت را بر عهده گرفته است اما این پذیرش مسئولیت تفاوتی بین مقصران و مسببان اصلی آن برای ایران نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مسئولیت جنایت تروریستی کرمان بر عهده آمریکا و اسرائیل است، تصریح کرد: دلایل واضح و مستندات کافی برای اجرای این جنایت توسط استکبار جهانی وجود دارد و اولین نکته قابل توجه این است که از زمان تأسیس شجره خبیثه داعش در بیانیه و رفتارهای آنها هیچگاه از واژه ایران در ادبیات خود استفاده نمی‌کردند بلکه از واژه بلاد فارس یا خراسان بهره می‌بردند، در حالی که در این بیانه از واژه ایران استفاده شده است که بسیار متفاوت با بیانه‌های دیگر داعش است.

آقایی ادامه داد: داعش برای انجام عملیات‌های خود قبل از انجام عملیات مستند سازی کرده، حتی عاملان انتحاری نیز قبل از عملیات بیانه خود را قرائت می‌کردند و بلافاصله عملیات خود را اجرایی می‌کردند اما در حادثه تروریستی کرمان مستند سازی همیشگی داعش وجود ندارد.

وی اضافه کرد: داعش پس از گذشت حدود ۳۰ ساعت مسئولیت این جنایت وحشتناک را قبول کرد اما چهره عاملان را نیز به طور مبهم منتشر کرد و این نکات به خوبی نشان می‌دهد که قطعاً داعش در بروز این حادثه، مستقیم دست نداشته بلکه این جنایت صرفاً از رسانه‌های داعش منتشر شده است.

امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: در جنایات عراق و سوریه تمامی مصدومان داعش توسط اسرائیل درمان می‌شدند و سرزمین اشغالی تنها مکان درمان مصدومان داعش بود و بر همین اساس می‌توان گفت مسبب این حادثه قطعاً اسرائیل و آمریکا هستند.

وی با اشاره عدم خطای محاسباتی ایران در قبال حوادث تلخ کرمان گفت: ایران در برخورد با جنایت تروریستی دچار اشتباه محاسباتی نخواهد شد چراکه اربابان داعش مسئول مستقیم این حادثه هستند و همانطور که عاملان شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی از لحظه شهادت تا کنون خواب و آرامش خود را از دست داده‌اند و سرنوشت برخی از آنها برای همه دنیا مشخص شد، مقصران این جنایت نیز منتظر سیلی سخت ایران قوی باشند.

آقایی افزود: این عملیات تروریستی برای فرار از پذیرش شکست طوفان الاقصی بود اما با این حادثه، شکست سردمداران استکبار جهانی در عملیات طوفان الاقصی به هیچ وجه جبران نخواهد شد.

وی با تذکر به برخی رسانه‌های داخلی در قبال واکنش به حادثه تروریستی کرمان گفت: برخی رسانه‌های داخلی بعد از حادثه تروریستی کرمان و قبل از مشخص شدن ابعاد این حادثه در داخل به دنبال مقصران حادثه بودند و با ایجاد شبهه در مورد کم کاری نیروهای امنیتی بیان می‌کردند چرا آنان برای جلوگیری از این حادثه اقدامات لازم را انجام ندادند.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: ملت ایران ذره‌ای نیروهای امنیتی را دخیل در این حادثه نمی‌دانند چرا که از شروع عملیات طوفان الاقصی عملیات‌های مختلف تروریستی و خرابکارانه در کشور با جانفشانی همین فرزندان ایران در سراسر کشور خنثی شده است.

کد خبر 717572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.