بورکینافاسو با ستاره‌های اروپایی مقابل تیم ملی

تیم ملی فوتبال بورکینافاسو که بیش از ۱۰۰ میلیون یورو ارزش‌گذاری شده است، با ستاره‌هایی که در فوتبال اروپا بازی می‌کنند حریف دشواری برای شاگردان امیر قلعه‌نویی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین اردوی آماده‌سازی خود برای حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ که از بیست‌ویکم دی در قطر آغاز می‌شود، در جزیره کیش حضور دارد و امروز _جمعه پانزدهم دی_ از ساعت ۱۸:۰۰ در ورزشگاه المپیک شهر کیش مقابل تیم ملی بورکینافاسو قرار می‌گیرد.

آشنایی با تیم‌ملی بورکینافاسو

تیم ملی بورکینافاسو که انتخاب آن‌ها به‌عنوان حریف تدارکاتی ایران با انتقادات مختلفی از جانب کارشناسان و فوتبال‌دوستان همراه شده بود هم‌اکنون در رتبه ۵۷ رنکینگ فیفا قرار دارد و در بین تیم‌های آفریقایی هم جایگاه ۱۰ برای آنان است. بهترین رتبه این تیم در فیفا به سال ۲۰۱۷ مربوط می‌شود که تا رتبه ۳۷ صعود کرد. همچنین بدترین رتبه این تیم در سال ۱۹۹۳ با سقوط به رتبه ۱۲۷ فیفا به‌دست آمد.

بورکینافاسو با ستاره‌های اروپایی مقابل ایران/ ارزش بازیکنان آفریقایی ۲ برابر شاگردان ژنرال

بورکینافاسو در چهار دیدار گذشته خود شکستی نداشته و در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ با یک تساوی و یک پیروزی در رتبه دوم گروه A قرار دارد؛ حریف تدارکاتی امروز ایران در جام ملت‌های آفریقا در گروه D با تیم‌های الجزایر، موریتانی و آنگولا هم‌گروه است و خود را برای حضور پرقدرت در این مسابقات آماده می‌کند.

ارزش ۲ برابری ملی‌پوشان بورکینافاسو نسبت به ستاره‌های ایرانی

بازیکنان تیم ملی فوتبال بورکینافاسو در سایت ترنسفرمارکت حدود ۱۰۰ میلیون یورو ارزش‌گذاری شده‌اند و در طرف مقابل ارزش بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در وب‌سایت ترنسفرمارکت حدود ۵۳ میلیون یورو تخمین زده شده که تفاوت دو برابری بورکینافاسویی‌ها نسبت به بازیکنان ایرانی نکته قابل‌تاملی محسوب می‌شود.

ادموند تاپوسبا گران‌ترین بازیکن تیم ملی بورکینافاسو به‌شمار می‌رود که با ارزش ۴۰ میلیون یورویی در بوندس‌لیگا برای بایرلورکوزن آلمان بازی می‌کند. این درحالی است که مهدی طارمی مهاجم ملی‌پوش کشورمان و تیم فوتبال پورتو پرتغال فقط ۱۲ میلیون یورو ارزش و گران‌ترین بازیکن تیم ملی فوتبال ایران لقب دارد.

بورکینافاسو با ستاره‌های اروپایی مقابل ایران/ ارزش بازیکنان آفریقایی ۲ برابر شاگردان ژنرال

ادموند تاپسونا مدافع تیم فوتبال بایرلورکوزن در این فصل ۱۴ بازی برای صدرنشین بوندس‌لیگا انجام داده است. برتراند ترائوره مهاجم شماره ۹ تیم فوتبال استون‌ویلا هم تاکنون ۷۴ بار برای تیم ملی بورکینافاسو به میدان رفته و موفق به زدن ۱۷ گل شده است. علاوه‌بر این‌ها، عیسی کابوره (مدافع لوتون‌تاون انگلیس)، دانگو اوتارا (مهاجم بورنموث انگلیس)، عبدل تاپسوبا (مهاجم آمیان فرانسه)، صدریک بادولو (هافبک شریف‌تیراسپول مولداوی)، گوستاوو سانگاره (هافبک کوئه‌ویلی فرانسه)، هروه کوفی (دروازه‌بان شارلروا بلژیک)، لاسینا ترائوره (مهاجم شاختار دونتسک) و مامادی بانگره (مهاجم تولوز فرانسه) دیگر ستاره‌های بورکینافاسو هستند که در لیگ‌های مطرح اروپایی توپ می‌زنند.

بورکینافاسو ششمین حریف آفریقایی ایران طی ۲ سال اخیر

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پایان جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا، در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ که تا امروز هم جزو این آمار محسوب می‌شود ۱۴ بازی تدارکاتی برگزار کرده که سهم تیم‌های آفریقایی بیش از یک‌سوم بوده و تیم ملی فوتبال کشورمان ظرف تنها یک‌سال‌ونیم، پنج بار با حریفانی از قاره آفریقا روبه‌رو شده و دو برد، یک تساوی و دو شکست کسب کرده است.

بورکینافاسو با ستاره‌های اروپایی مقابل ایران/ ارزش بازیکنان آفریقایی ۲ برابر شاگردان ژنرال

تیم ملی فوتبال کشورمان یک‌بار با دراگان اسکوچیچ، دو با کارلوس کی‌روش و دو بار نیز با قلعه‌نویی به مصاف حریفان آفریقایی رفته است.

تیم ملی فوتبال در ششمین رویارویی در یک‌سال‌ونیم اخیر با تیم‌های آفریقایی، عصر امروز در ورزشگاه المپیک کیش، به مصاف بورکینافاسو می‌رود؛ تیمی که برای حضور در جام ملت‌های آفریقا آماده می‌شود و با ترکیب اصلی برابر ایران قرار خواهد گرفت تا یک محک جدی در انتظار شاگردان امیر قلعه‌نویی باشد.

کد خبر 717561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.