ارسال ۱۵۰ واحد گروه‌های مختلف خون از شیراز به کرمان

مدیرکل انتقال خون استان فارس از ارسال ۱۵۰ واحد گروه‌های مختلف خون به کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان فارس، مجید اکبرزاده امروز_ پنج شنبه چهاردهم دی_ ضمن ابراز تأسف و عرض تسلیت خدمت بازماندگان خانواده‌های شهدای این حادثه و محکوم نمودن عملیات تروریستی و ناجوانمردانه بعد از ظهر چهارشنبه در کرمان که منجر به شهید شدن جمعی از هموطنان در مراسم سالگرد شهید سلیمانی شده است، اظهار کرد: اداره کل انتقال خون استان فارس ضمن هماهنگی ارسال ۱۵۰و احد گروه‌های مختلف خون به کرمان، کماکان آمادگی انتقال خون فارس را در تأمین خون مورد نیاز مجروحین این حادثه اعلام می‌کند.

وی از مردم نوع دوست دعوت کرد با مراجعه به مراکز اهدای خون در شیراز و سایر شهرستان‌های استان و اهدای خون خود بخصوص گروه‌های منفی، این مرکز را در کمک‌رسانی و تأمین خون مورد نیاز یاری رسانند.

اعزام تیم‌های تخصص و فوق تخصص دانشگاه علوم پزشکی شیراز به کرمان

گفتنی است در پی بروز این حادثه تلخ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز عصر دیروز از اعزام دو تیم تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به کرمان خبر داد.

سید وحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص تاکید کرد: تیم دوم اعزام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شامل پزشکان متخصص و فوق تخصص و کادر پرستاری است که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کرمان به مراجعان و مجروحان این حادثه، خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۸ پزشک متخصص و ۳۰ نفر پرستار بخش‌های مراقبت‌های ویژه «ICU» و اتاق عمل به بیمارستان‌های کرمان اعزام شده‌اند، اضافه کرد: پزشکان متخصص اعزامی شامل ۲ جراح تروما، ۲ جراح عروق، ۲ جراح ارتوپد، یک جراح اطفال و یک جراح مغز و اعصاب می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آمادگی کامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی استان برای پذیرش و ارائه خدمات به مجروحان این حادثه خبر داد.

کد خبر 717368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.