جزئیات حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان + فیلم

تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان تا به این لحظه به ۹۵ تن و تعداد مجروحان به ۲۱۱ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحمد صابری، رئیس اورژانس کرمان اظهار کرد: با شهادت برخی دیگر از مجروحان انفجارهای تروریستی عصر امروز مسیرهای گلزار شهدا، شمار شهدا به ۹۵ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: شمار مجروحان ۲۱۱ نفر است که تعدادی از آنان حالشان وخیم است.

رئیس اورژانس کرمان خاطرنشان کرد: مصدومان به بیمارستان‌های پیامبر اعظم، باهنر، شفا و افضلی پور انتقال یافته‌اند. آمادگی برای انتقال مجروحان وجود دارد و اورژانس کشور نیز هواپیمایی آماده کرده اما هنوز درخواست نیاز داده نشده است؛ همه ظرفیت‌ها آماده است.

ساعتی پیش بابک یکتاپرست، مدیر روابط اورژانس کشور گفت: ۷۳ نفر شهید و ۱۷۰ نفر در حادثه تروریستی امروز گلزار شهدای کرمان مصدوم شده‌اند.

وی تاکید کرد: براساس ارتباطی که با مرکز روابط عمومی اورژانس کرمان برقرار کردیم، ۲۴۳ آسیب دیده داشته‌ایم که تا به اکنون ۱۷۰ نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند و شهادت ۷۳ نیز به ثبت شده است.

جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور نیز تاکید کرد: مراکز درمانی و کدهای پشتیبان دانشگاه‌های معین در حالت آماده‌باش قرار دارند.

رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان امروز در گفت‌وگو با شبکه خبر در خصوص حادثه کرمان، خاطرنشان کرد: صدای مهیبی در مسیر گلزار شهدا به گوش رسید که بلافاصله تیم کوهستان هلال احمر در منطقه حضور پیدا کردند و در حال تخلیه زخمی‌ها و انتقال آن‌ها به بیمارستان هستیم.

وی افزود: موج جمعیت بالا و مسیرها مسدود شده است، در حال بررسی موضوع هستیم.

تخلیه گلزار شهدا در حال انجام است

سعید شعرباف، شهردار کرمان در خصوص آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از دو انفجار تروریستی، تصریح کرد: اقدامات لازم جهت تأمین امنیت در حال انجام است. تخلیه گلزار آغاز شده و اقدامات ضروری در حال انجام است.

وی ادامه داد: مراسم نیز در حال برگزاری است، اما شرایط خوبی وجود ندارد.

شهردار کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط خوبی نیست تقاضا داریم که کسی سمت ورودی‌ها حرکت نکند و با ماشین نیز به سمت گلزار نیایند.

محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان در مجلس نیز تاکید کرد: حادثه تروریستی امروز همزمان با چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی منجر به شهادت تعدادی از عزیزان شد و مجروح هم بر جای گذاشت.

کد خبر 717109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.