خدمات بانوان در عرصه‌های اجتماعی شایسته تقدیر است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج گفت: زنان نیمی از پیکره جامعه هستند که خدمات ارزشمند آن‌ها در تمام عرصه‌های جامعه قابل تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیف‌الله رضایی امروز _چهارشنبه سیزدهم دی_ در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج که با هدف گرامیداشت روز زن برگزار شد، اظهار کرد: روز زن یکی از مهمترین مناسبت‌های موجود در تقویم کشورمان است که به واسطه ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) دختر دُردانه رسول اکرم (ص) به این نام مزین شده است.‌

وی افزود: جایگاه شایسته و والای زن در تمام عرصه‌های جامعه قابل تقدیر است که سند آن نیز حدیثی از پیامبر اکرم (ص) است که بهشت را زیر پای مادران می‌دانند چون مادران از جنس بهشت هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج ادامه داد: زنان نیمی از پیکره جامعه هستند که خدمات ارزشمندی را در هر کسوتی که هستند همچون خانه‌داری، معلمی و سایر مشاغل به جامعه ارائه می‌دهند.

رضایی با بیان اینکه صحبت کردن در مورد مقام زن کار آسانی نیست، اضافه کرد: هیچکس نمی‌تواند زحمات زنان را در جامعه نادیده بگیرد به همین دلیل کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج وظیفه خود دانسته که امروز صحیت‌های تعدادی از بانوان فعال در مجموعه شورا و شهرداری را به نمایندگی از سایر کارکنان بشنود و در نهایت از زحمات آنها تقدیر به عمل بیاورد.

خدمات بانوان در عرصه‌های اجتماعی شایسته تقدیر است

زنان، زنجیره اصلی توسعه انسانی در جوامع هستند

عزت رضایی، رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: امروز بهانه‌ای بود که به واسطه روز زن در خدمت شما بانوان فعال در مجموعه شهرداری و شورا بوده و تقدیری از خدمات ارزشمند شما داشته باشیم.

وی افزود: زنان در تمامی جوامع بشری زنجیره اصلی توسعه انسانی را تشکیل می‌دهند و هر جامعه‌ای به نقش آنان توجه نکند موجب عقب ماندگی آن می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج ادامه داد: خوشبختانه دیدگاه سنتی نسبت به جایگاه زنان در جامعه باقی نمانده است و زنان در حقوق اساسی و مدنی با مردان، حقوقی برابر دارند.

رضایی با بیان اینکه در نظام اداری کشور زنان پا به پای مردان خدمات‌رسانی می‌کنند، تصریح کرد: هر جامعه‌ای به رعایت حقوق اساسی زنان پایبند باشد به سوی مدنیت پیش رفته و جامعه‌ای که آن را نادیده بگیرد، دور از مدنیت است.

خدمات بانوان در عرصه‌های اجتماعی شایسته تقدیر است

ضرورت به‌کارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی شهرداری

بهروز ابراهیم آبادی، از دیگر اعضای شورای شهر سنندج نیز در این جلسه خواستار بکارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی شهرداری شد و گفت: اعضای شورا با اعطای پست‌های مدیریتی به بانوان موافق هستند که از شهرداری نیز درخواست داریم این مهم را مورد توجه قرار دهد.

سرکوت نجفی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصلی شورای شهر و شهرداری سنندج به عنوان یک پارلمان محلی این است که نقش اثرگذار زنان را در جامعه مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: زنان در فرهنگ منطقه کردستان و فرهنگ ایرانی اسلامی جایگاه بسیار والایی دارند که این مهم در کتب و منابع تاریخی ما موجود است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری سنندج ادامه داد: هیچ کسی نمی‌تواند موجب ارتقا و یا نزول جایگاه زنان در جامعه شود جز خود آنان، که امیدواریم زنان جامعه ما به جایگاه و نقش والای خود بیشتر پی ببرند.

نجفی به نگاه ابزاری غرب به زنان نیز گریزی زد و خاطرنشان کرد: در فرهنگ غرب زن به عنوان یک کالا عرضه می‌شود و نگاه توهم‌گونه و ابزاری نسبت به زنان دارند که امیدواریم زنان جامعه ما از این هیاهوهای رسانه‌ای به دور باشند.

خدمات بانوان در عرصه‌های اجتماعی شایسته تقدیر است

احداث پارک بانوان مورد توجه شهرداری قرار گرفته است

کومار بابایی‌نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد کارهای شهرداری توسط بانوان انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه ساخت پارک ویژه بانوان یکی از مطالبات اصلی بانوان شهر سنندج بوده، پیگیری این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

در این جلسه تعدادی از بانوان به بیان مطالبات و دغدغه‌های خود پرداختند که اختصاص زمان مشخص برای ورزش بانوان، ساخت پارک ویژه بانوان، راه‌اندازی مهد برای کودکان کارکنان شاغل در شهرداری، تجلیل از بانوان ورزشکار شهرداری و اعطای امتیازات رفاهی برای مادران دارای سه فرزند و بالاتر از جمله آن بود.

به گزارش ایمنا، در پایان این جلسه از تعدادی از بانوان شاغل در مجموعه شهرداری، مناطق تابعه و شورای شهر سنندج تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 717087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.