ضرورت توجه ویژه به اصول معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی در قم

شهردار قم گفت: مسائل مرتبط با حوزه معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی در شهر قم باید به صورت ویژه دنبال و عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد، امروز - چهارشنبه سیزدهم دی - در جلسه شورای مدیران شهرداری قم با اشاره به اهمیت حوزه معماری و شهرسازی در مأموریت‌های شهرداری، اظهار کرد: شهرداری‌ها بیش از ۳۰۰ نوع وظیفه دارند که در این میان مسائل حوزه معماری و شهرسازی به دلیل گره خوردن با کیفیت زندگی شهروندان و هویت شهرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی افزود: در قم مسئله هویت شهری حساسیت ویژه‌ای دارد و توجه به این موضوع خواسته مقام معظم رهبری و بزرگان دینی است.

شهردار قم ادامه داد: تدوین برنامه‌ای برای نزدیک شدن به اهداف معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی و توجه به شاخص‌های این حوزه با اولویت بالا در دستور کار معاونت معماری و شهرسازی قرار گیرد.

سقائیان‌نژاد شهر هوشمند و الکترونیکی سازی فرآیندها را از دیگر امور مورد توجه و ضروری دانست و اضافه کرد: در این زمینه با محوریت معاونت برنامه‌ریزی شهرداری قم نیاز به گام‌های بلند و محکمی داریم.

وی حوزه گردشگری و زیارت را از دیگر اولویت‌های عملکردی شهرداری قم دانست و تصریح کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم باید در این زمینه به صورت جدی وارد میدان شده و امور مرتبط با تسهیل و رونق گردشگری زیارتی را پیگیری کند.

شهردار قم به نزدیک شدن به ایام نیمه شعبان نیز اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای خدمت رسانی شایسته به زائران شهر قم در دستور کار معاونت‌ها و مناطق شهرداری قم قرار گیرد.

سقائیان‌نژاد گفت: لازم است مانند سال‌های گذشته مجموعه تمام قد برای این مسئله ورود پیدا کرده و همه عوامل خود را خادم زائران بدانند.

وی با اشاره به لزوم توجه به دو محور ترویج فرهنگ مهدویت و مردمی سازی خدمت رسانی به زائران، افزود: ایجاد زمینه برای خدمت گروه‌های جهادی بسیجیان هیئت‌های مذهبی خیرین طلاب و دانشجویان در دستور کار قرار گیرد چرا که نیمه شعبان جشنی جهانی و ملی بوده و ریشه در اعتقادات آحاد مردم دارد.

کد خبر 717027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.