موفقیت سخت، اما ممکن است / باید از تیم ملی حمایت کنیم

کارشناسان فوتبال کشورمان اعتقاد دارند به رغم اینکه تیم ملی ایران کار دشواری برای موفقیت در جام ملت‌های آسیا دارد، اما تجربه بازیکنان می‌تواند این مسیر دشوار را آسان‌تر کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روزهای گذشته امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نام بازیکنان مدنظر خود برای حضور در اردوی تیم ملی را اعلام کرد و پس از مذاکره با باشگاه رم سردار آزمون نیز به جمع شاگردان وی اضافه شد که البته حضور این مهاجم در لیست تیم ملی خط خوردن نام محمدجواد حسین‌نژاد، بازیکن جوان تیم سپاهان را به همراه داشت. علیرضا بیرانوند، سید پیام نیازمند، سید حسین حسینی، سید مجید حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سامان فلاح، صادق محرمی، رامین رضائیان، آریا یوسفی، احسان حاج‌صفی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، محمد محبی، مهدی قایدی، مهدی ترابی، مهدی طارمی، سردار آزمون، رضا اسدی، کریم انصاری‌فرد و شهریار مغانلو نفراتی بودند که در لیست نهایی ژنرال برای اردوی تیم ملی قرار گرفتند.

نفرات انتخاب شده سلیقه سرمربی هستند

غلامرضا فتح‌آبادی، کارشناس فوتبال کشورمان درباره لیست دعوت‌شدگان تیم ملی به خبرنگار ایمنا می‌گوید: از نظر من در چند ماهی که امیر قلعه‌نویی هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را برعهده دارد بر اساس شناخت خود افرادی که استحقاق داشته‌اند را به اردو دعوت کرده است. شاید عده‌ای معتقد باشند اشکالاتی وجود دارد، اما درواقع اعلام لیست برای تیم ملی به سلیقه سرمربی بستگی دارد و تمامی مربیان بر اساس سبک تفکرات خود، کارآمدی و سلیقه لیست بازیکنان مدنظر خود را اعلام می‌کنند.

وی می‌افزاید: قلعه‌نویی و کادر فنی وی نیز به این نتیجه رسیده‌اند که با این نفرات موفق‌تر هستند هرچند که تمامی اهالی فوتبال اطلاع دارند که سن دعوت شدگان به تیم ملی بالا است و شاید انتخاب این بازیکنان به این دلیل است که کشور ما بیش از چهار دهه است در جام ملت‌ها ناکام بوده و این نفرات نیز نزدیک به سه دوره است در کنار یکدیگر حضور دارند، پس این امکان وجود دارد به دلیل شناخت و هماهنگی با یکدیگر در این دوره به موفقیت دست پیدا کنند.

موفقیت سخت، اما ممکن است / باید با نگاه ملی از تیم کشورمان حمایت کنیم

برای آخرین بار است که این نسل فوتبال بازی می‌کند

فتح‌آبادی با اشاره به چشم‌پوشی امیر قلعه‌نویی از جوان‌گرایی تصریح می‌کند: به هرحال شرایط کنونی جام ملت‌های آسیا به گونه‌ای است که بازیکنان با تجربه توانایی بیشتری برای رقابت با تیم‌های تا دندان مسلح همچون کره جنوبی را دارند. در این تورنمنت نباید هیچ تیمی حتی هنگ‌کنگ را دست کم گرفت. هرچند که از نظر من به دلیل حضور بازیکنانی که توانایی حضور در چند پست را داشتند امیر قلعه‌نویی تصمیم به حذف محمدجواد حسین نژاد گرفت، بازیکن جوان طلایی‌پوشان نباید از این تصمیم ناراحت شود چراکه آینده تیم کشورمان به نسل آن‌ها بستگی دارد.

وی پیرامون حذف حسین‌نژاد به دلیل موافقت باشگاه رم برای حضور سردار آزمون در تیم ملی ادامه می‌دهد: آزمون سابقه بازی در جام ملت‌ها، جام‌جهانی و باشگاه‌های معتبر اروپایی را دارد و بی‌شک با قرار گرفتن نام این بازیکن در لیست، کادر فنی تیم کشورمان باید یک نفر را از لیست خارج می‌کرد و با توجه به اینکه بیشتر بازیکنان توانایی حضور در چند خط را دارند قلعه‌نویی نام بازیکن جوان و آینده‌دار سپاهان را از لیست خود حذف کرد، البته امیدوارم در آینده شاهد درخشش حسین‌نژاد با پیراهن سپاهان باشیم تا کادر فنی تیم کشورمان چاره‌ای به جز استفاده از وی نداشته باشد همانگونه که شهریار مغانلو و مهدی قایدی نیز با درخشش بار دیگر خود را به قلعه‌نویی تحمیل کردند.

موفقیت سخت، اما ممکن است / باید با نگاه ملی از تیم کشورمان حمایت کنیم

انتخاب ابراهیمی جای تأمل دارد

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص بازگشت امید ابراهیمی به تیم ملی بیان می‌کند: احترام فراوانی برای ابراهیمی قائل هستم، اما با توجه به دشواری این تورنمنت و شرایط سنی این بازیکن از نظر من دعوت وی کمی تأمل برانگیز است، هر چند که از نظر من ابراهیمی جزو ۱۱ بازیکن اصلی نیست و کادر فنی تیم کشورمان قصد دارد از تجربه این بازیکن به عنوان یار تعویضی استفاده کند. نا گفته نماند که ابراهیمی به دلیل بازی در کشورهای عربی با شرایط آب و هوایی سازگاری بیشتری دارد و شاید در این زمینه تأثیرگذاری بسیاری داشته باشد.

وی یادآور می‌شود: تمام تیم‌هایی که در جام ملت‌های آسیا حضور دارند بیشتر از بازیکنان لژیونر خود بهره می‌برند و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست، اعتقاد من این است با توجه به برگزاری این تورنمنت با فرمت جدید برای آخرین بار است که این نسل از فوتبال کنار یکدیگر بازی می‌کنند و آرام‌آرام شاهد خداحافظی برخی از بازیکنان از تیم ملی خواهیم بود.

فتح آبادی در رابطه با پیش‌بینی عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های آسیا تصریح می‌کند: بر اساس جدال‌های قبلی تیم ملی نمی‌توان نظری در خصوص عملکرد ملی‌پوشان در جام ملت‌های آسیا داد؛ چراکه مسابقاتی همچون کافا از سطح بالایی برخوردار نیست و شاید بتوان گفت تقابل با ازبکستان محک جدی‌تری برای شاگردان قلعه‌نویی بود. به طور کلی امیدوارم با شناختی که بازیکنان از یکدیگر دارند جزو یکی از چهار تیم برتر باشیم و بدون تردید رسیدن به این مهم ممکن خواهد بود.

موفقیت سخت، اما ممکن است / باید با نگاه ملی از تیم کشورمان حمایت کنیم

باید به تصمیم قلعه‌نویی احترام گذاشت

محمد نوری، کارشناس فوتبال کشورمان نیز درباره بازیکنان دعوت شده به تیم ملی به خبرنگار ایمنا می‌گوید: بازیکنان انتخاب شده بر اساس سلیقه سرمربی تیم کشورمان بوده‌اند و اعتقاد دارم هر انتخابی که باشد همچنان انتقاد وجود دارد. در صورتی که هم اکنون زمان انتقاد نیست؛ چراکه ملی‌پوشان با توجه به رقبای قدرتمندی که دارند کار دشواری برای رسیدن به مراحل بالا خواهند داشت، باید از تیم ملی حمایت شود و به سلیقه قلعه‌نویی احترام گذاشت.

وی می‌افزاید: با اینکه میانگین سنی تیم ملی بالا است و برخی بازیکنان همچون کریم انصاری‌فرد زیاد بازی نکرده‌اند و به همین دلیل می‌شد فرد دیگری را جایگزین وی کرد، اما به هر حال باید از تیم ملی فوتبال کشورمان حمایت کرد و به تصمیمات قلعه‌نویی احترام گذاشت تا این تیم نتیجه خوبی بگیرد.

موفقیت سخت، اما ممکن است / باید با نگاه ملی از تیم کشورمان حمایت کنیم

میانگین سنی بالا؟ تیم ملی باتجربه است!

نوری پیرامون بی توجهی کادر فنی تیم کشورمان به جوان‌گرایی تصریح می‌کند: میانگین سنی بازیکنان بالا است، اما نباید فراموش کرد آن‌ها از تجربه فراوانی برخوردار هستند و از نظر من قلعه‌نویی اعتقاد داشت این افراد می‌توانند بر اساس تجربه خود نتیجه لازم را کسب کنند. لژیونرها سهم بیشتری در تیم ملی فوتبال ایران دارند و باید به این تصمیمات احترام گذاشت چراکه همیشه انتقاد وجود دارد و تنها امیدوارم با توجه به اینکه دیدار تدارکاتی خوبی با تیم‌های قدرتمند نداشته‌ایم، بتوانیم عملکرد قابل قبولی از خود در این مسابقات ارائه دهیم.

وی در تشریح حضور پر رنگ لژیونرها در لیست تیم ملی ادامه می‌دهد: از نظر من هر سرمربی دیگری نیز داشته باشیم به لژیونرها نگاه ویژه‌تری دارد، اما با توجه به شرایط بازیکنان در لیگ برتر و با توجه به عملکرد مطلوب برخی از آن‌ها می‌شد برای آنان نیز برنامه‌ریزی کرد. به‌طور کلی مربیان ترجیح می‌دهند از لژیونرها بیشتر بهره ببرند، اما از نظر من جوانان مستعد و خوبی در لیگ برتر حضور داشتند که می‌توانستند پیراهن تیم کشورمان را بر تن کنند.

موفقیت سخت، اما ممکن است / باید با نگاه ملی از تیم کشورمان حمایت کنیم

امیدوارم به مراحل نهایی برسیم

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص خط خوردن نام حسین‌نژاد خاطر نشان می‌کند: این بازیکن در سپاهان نمایش بسیار خوبی از خود ارائه داد و شاید خط زدن نام وی رابطه مستقیمی با تعداد نمایندگان بالای طلایی‌پوشان در تیم ملی داشت که منجر به حذف شدن حسین‌نژاد شد؛ البته جای ناراحتی دارد چراکه این بازیکن می‌توانست در این تورنمنت تجربه کسب کند.

وی بیان می‌کند: ملی‌پوشان راه دشواری پیش‌رو دارند چراکه رقبای ایران با برنامه‌ریزی و استفاده از زیر ساخت‌های مناسب آماده جام ملت‌های آسیا می‌شوند. ژاپن با تیم‌های قدرتمند بازی دوستانه برگزار کرده و جالب اینکه تمامی آن‌ها را از پیش‌رو برداشته است. شاید از مرحله گروهی صعود کنیم و حتی در جمع چهار تیم برتر نیز قرار بگیریم، اما در مراحل پایانی کار دشواری خواهیم داشت.

نوری یادآور می‌شود: ممکن است انتقاداتی وجود داشته باشد، اما برای این کار دیر است و باید با نگاه ملی از تیم کشورمان حمایت کنیم چراکه باید مسیر دشواری را طی کند و امیدوارم با تلاش بازیکنان و دعای مردم به موفقیت دست پیدا کنیم.

موفقیت سخت، اما ممکن است / باید با نگاه ملی از تیم کشورمان حمایت کنیم

کد خبر 716960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.