استفاده رایگان بانوان از ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اهواز

مشاور بانوان شهردار اهواز با اشاره به رایگان شدن استفاده بانوان از ناوگان اتوبوسرانی در روز زن و همدردی با مادران غزه گفت: اهدای ۳۰ هزار شاخه گل، بلیت رایگان سینما، برگزاری ۲۴ جشن محله‌ای، اجرای کارناوال شادی و برگزاری ۱۶ تور اهوازگردی از برنامه‌های روز زن است.

مریم دغاغله در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: مدیریت شهری اهواز پس از دو سال با انتصاب مشاور بانوان در شهرداری رویکرد جدیدی را ایجاد کرده است، به این صورت که علاوه بر رسیدگی به مسائل بانوان شاغل در شهرداری، مسائل و مشکلات زنان ساکن شهر را نیز پیگیری می‌کند.

وی افزود: تاکنون اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است که می‌توان از تجهیز یکی از پارک‌ها به عنوان پارک بانوان نام برد که به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، علاوه بر آن به دنبال ایجاد یک پارک جدید ویژه بانوان و مجموعه ورزشی ویژه بانوان هستیم.

مشاور بانوان شهردار اهواز خاطرنشان کرد: تاکنون در بودجه شهرداری ردیف ویژه و خاصی برای حوزه بانوان دیده نشده بود، اما در رویکرد جدید مدیریت شهر و برای بودجه سال پیش‌رو یک بخشی ویژه برای زنان قرار داده شده است و در صورت تصویب شورای اسلامی شهر، حوزه بانوان بودجه خاص خود را خواهد داشت.

دغاغله با اشاره به انتصاب بانوان در حوزه‌های مدیریتی در شهرداری اهواز ادامه داد: نگاه شهردار در اهواز شایسته‌سالاری است و به مسائل به صورت جنسیتی نگاه نمی‌کند تا بتوان از بانوان توانمند در پست‌های مدیریتی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری اهواز برای هفته گرامیداشت مقام زن برنامه‌ریزی کرده است و جشن‌ها و برنامه‌هایی را در طول این هفته اجرا می‌کند، با این حال برای ۱۳ دی و روز زن استفاده از ناوگان اتوبوسرانی برای بانوان رایگان خواهد بود.

مشاور بانوان شهردار اهواز با اشاره به ایجاد رویکرد همدردی با مادران غزه افزود: اهدای ۳۰ هزار شاخه گل، بلیت رایگان سینما، برگزاری ۲۴ جشن محله‌ای دو جشن بزرگ در شرق و غرب، ۱۲ اجرای کارناوال شادی، ۱۶ تور اهوازگردی و برپایی بازارچه‌های خود اشتغالی از جمله برنامه‌های شهرداری اهواز برای روز و هفته گرامیداشت مقام زن است.

کد خبر 716940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.