۵۴ کشور هدف کالاهای صادراتی استان یزد

مدیرکل گمرک استان یزد با بیان اینکه تعداد کشورهای هدف صادراتی استان در این مدت ۵۴ کشور بوده است گفت: کالاهای صادراتی یزد در این مدت اکثراً به کشورهای همسایه شامل عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان و ترکیه ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی گمرک استان یزد، محمدحسین سلمانی با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در نه ماهه امسال، اظهار کرد: در نه ماهه سال جاری بیش از دو میلیون و ۳۸۱ هزار و ۵۱۱ تن کالا به ارزش ۳۸۴ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۶۲۶ دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۶ درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی تعداد کشور هدف صادراتی در این مدت را ۵۴ کشور ذکر کرد و افزود: کالاهای صادراتی یزد در این مدت اکثراً به کشورهای همسایه شامل عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان و ترکیه ارسال شده است.

مدیرکل گمرک استان یزد کاشی و سرامیک، هیدروکربن‌های سبک، اکسیدهای مولبدن، میلگرد و پروفیل و شمش فولادی، نایلون و نایلکس را عمده‌ترین کالاهای صادراتی یزد در این مدت ذکر کرد.

سلمانی همچنین میزان واردات گمرک استان در این مدت را ۹۲ هزار و ۶۸۶ تن کالا به ارزش ۲۱۸ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۴۸۳ دلار عنوان کرد که از نظر وزن شش درصد کاهش و از حیث ارزش ۹ درصد افزایش داشته است.

وی تعداد کشورهای هدف وارداتی گمرک یزد در این مدت را ۳۳ کشور عنوان کرد و افزود: مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید عمده‌ترین کالاهای وارداتی استان هستند.

کد خبر 716905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.