تامین زیرساخت گردشگری نصف‌جهان با احداث هتل‌های مشارکتی

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری تمایل به مشارکت با بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در احداث هتل را دارد، گفت: در حال حاضر با توجه به آمار حضور مسافر و رونق گردشگری در شهر، اولویت را ساخت هتل قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری در بازدید از پروژه احداث هتل مقابل کوه آتشگاه که به‌همراه مدیر منطقه ۹ شهرداری انجام شد، با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در منطقه ۹، شاهد تحولات چشم‌گیری در این منطقه هستیم، اظهار کرد: مردم ساکن در این منطقه همواره نقش پررنگی در دوران مختلف انقلاب اسلامی داشته‌اند و شایسته بهره‌مندی از بهترین خدمات هستند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری توجه به عدالت فضایی است، تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به آمار حضور مسافر و رونق گردشگری در شهر، اولویت را ساخت هتل قرار داده‌ایم و به موازات آن نیز مدیریت شهری اهتمام ویژه‌ای بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام این صنعت دارد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری تمایل به مشارکت با بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در احداث هتل را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به ارائه بسته‌های تشویقی و تخفیفی در صنعت گردشگری اصفهان، تمام سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به ساخت هتل می‌توانند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند و این سازمان نیز در راستای تأمین زیرساخت‌های این صنعت گردشگری پلاک‌هایی با متراژهای متفاوت در مناطق مختلف شهر برای ارائه به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به مشارکت در ساخت هتل در نظر گرفته است.

حیدری با بیان اینکه اصفهان به‌لحاظ زیست شبانه چندان غنی نیست و امکان بهره‌مندی شهروندان و گردشگران از مجموعه‌های تفریحی شهر کمتر وجود دارد، اضافه کرد: گردشگری شهر اصفهان برای توسعه بیشتر نیازمند بسترسازی مناسب است و همکاری بخش‌خصوصی برای ایجاد و توسعه این بسترها ضرورت دارد.

وی با اشاره به دیدگاه کلان شهرداری اصفهان برای افزایش آسایش و رفاه شهروندان، با تاکید بر علاقه‌مندی شهرداری برای ایجاد رستوران‌های متنوع غذایی در اصفهان افزود: مجموعه رستوران‌های میدان امام علی (ع) و مجموعه شهر رویاها از جمله سایر مکان‌های مدنظر برای سرمایه‌گذاری و مشارکت علاقه‌مندان به این حرفه در نصف‌جهان است.

تامین زیرساخت گردشگری نصف‌جهان با احداث هتل‌های مشارکتی

منطقه ۹ شاهرگ حیاتی تبادل اقتصادی مرکز و پیرامون نصف‌جهان است

سیدسلمان قاضی‌عسگر، مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان نیز با اشاره به فرصت‌های ویژه این منطقه برای توسعه صنعت گردشگری اصفهان گفت: سبزینگی بالا و سطح گسترده اشجار و باغ‌ها در اراضی این منطقه، قرارگیری در مجاورت قطب گردشگری بومی اصفهان (ناژوان) و تبدیل شدن این بخش به ریه نصف‌جهان، وجود سطح گسترده مادی‌ها و ظرفیت‌های فراوان برای سرمایه‌گذاری با مدل‌های گوناگون مشارکتی، موقعیتی ویژه را برای رونق‌بخشی به منطقه پدید آورده و فرصتی بکر برای سرمایه‌گذاری در ساخت هتل به‌شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: منطقه ۹ شاهرگ حیاتی تبادل اقتصادی مرکز و پیرامون شهر اصفهان قلمداد می‌شود و از نظر گردشگری، وجود اماکن تاریخی منارجنبان و کوه آتشگاه، پارک طبیعی ناژوان و عمارت آقا محمدعلی‌خان و برج‌های کبوتر، رشد ارگانیک گردشگری غذایی اصفهان در این منطقه و رستوران‌های سنتی جاذب جمعیت و وجود کوچه باغ‌های دلنشین در سطح منطقه، ظرفیت بالقوه آن است.

کد خبر 716726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.