برترین و پربازدیدترین اخبار شهر سبز در ۲۰۲۳

سال ۲۰۲۳ از پیشرفت‌های انرژی پاک گرفته تا شرایط آب‌وهوایی شدید، سالی پرفراز و نشیب بود، با این حال پربازدیدترین اخبار شهر سبز منتشرشده در آن حاکی از تمایل بالای جهانی به ارائه راهکارهای آب‌وهوایی است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پربازدیدترین اخبار سال ۲۰۲۳ در بخش شهرهای سبز نشان می‌دهد که جهان امروز میل شدیدی به سبزتر شدن با ارائه راهکارهای آب‌وهوایی در بحران‌های امروز دارد؛ در عین حال محبوبیت بالای فناوری سبز در این اخبار نشان‌دهنده انگیزه عمومی برای انتخاب‌های پایدارتر از دیدگاهی آگاهانه است. در ادامه با برترین اخبار منتشرشده در این بخش طی سال ۲۰۲۳ آشنا می‌شویم؛ قطعنامه‌های برد-برد همچون حمل‌ونقل عمومی رایگان ضد آلودگی و کانال‌های خورشیدی برای جلوگیری از خشکسالی، رتبه‌های بالایی را به خود اختصاص داده است.

رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی در ثروتمندترین کشور اروپا

لوکزامبورگ، ثروتمندترین کشور اروپا، در مارس گذشته برای سومین سال متوالی طرح رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی شهر را تمدید کرد و مردم محلی با تمام وجود آن را پذیرفتند. انتظار می‌رود این طرح در سال ۲۰۲۴ نیز ادامه داشته باشد و با توجه به این‌که مونپلیه فرانسه نیز از راه‌اندازی طرح حمل‌ونقل رایگان خود خبر داد، توسعه این رویکرد امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

برترین و پربازدیدترین اخبار شهر سبز در ۲۰۲۳

گسترش پمپ‌های حرارتی در زمستان اروپا

کشورهای شمال اروپا بیشترین پمپ‌های حرارتی را در سال ۲۰۲۳ نصب کرده‌اند و این امر موضوع داغی است که در سال ۲۰۲۴ مطرح می‌شود. دولت‌های مختلف اروپایی در سال جدید برای نصب این دستگاه‌ها کمک‌های بلاعوض و یارانه ارائه می‌کنند. شایعاتی مبنی بر این فناوری سبز در سراسر این کشورها شکل گرفته است که طبق رایج‌ترین آن‌ها، پمپ‌های حرارتی در طول فصل سرد عمل نمی‌کنند، اما این حقیقت که کشورهای شمال اروپا که به‌واسطه زمستان‌های سختشان شناخته می‌شوند، از بزرگ‌ترین کاربران این دستگاه‌ها هستند، این موضوع را رد و راه را برای گرمایش پایدارتر خانه‌ها در سال آینده هموار می‌کند.

برترین و پربازدیدترین اخبار شهر سبز در ۲۰۲۳

گسترش نصب پنل‌های خورشیدی شناور

جهان در حال دستیابی به راه‌های جدید و نوآورانه برای استفاده از انرژی سبز خورشید است و در این راستا نصب پنل‌های خورشیدی در سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود رسید. از سوی دیگر نصب پنل‌های خورشیدی شناور روی سطح آب گزینه‌ای بدون محدودیت به‌نظر می‌رسد که البته تا حدودی مغفول مانده است. یک مطالعه تخمین زد که پوشاندن کانال‌های کالیفرنیا با پنل‌های خورشیدی می‌تواند انرژی کافی برای تأمین انرژی لس‌آنجلس را در بیشتر روزهای سال فراهم آورد. با افزایش موج گرما، آتش‌سوزی‌های جنگلی و خشکسالی که بر فوریت بحران آب‌وهوایی در این ایالت تأکید می‌کند، اجرای این طرح ساده برای کاهش تبخیر و تولید برق در نهایت شتاب بیشتری می‌گیرد.

برترین و پربازدیدترین اخبار شهر سبز در ۲۰۲۳

پیش‌بینی تأثیر ال‌نینو بر آب‌وهوای اروپا

دمای بالای بی‌سابقه ناشی از انتشار کربن به‌دنبال فعالیت‌های انسانی و تشدید پدیده آب‌وهوایی ال‌نینو، هواشناسان را با یک معمای پیچیده برای حل مواجه کرده که شامل پیش‌بینی وضعیت زمستان می‌شود، چراکه از آتش‌سوزی‌های جنگلی گرفته تا سیل، بحران آب‌وهوایی در سال ۲۰۲۳ پیامدهای بسیاری از خود برجای گذاشت و مردم تمایل دارند بدانند در سال ۲۰۲۴ چه شرایطی در انتظار آن‌ها است.

حمل‌ونقل مقرون‌به‌صرفه با بلیت‌های آب‌وهوایی

بعضی از دولت‌ها با مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن بلیت‌ها، به ترویج استفاده از حمل‌ونقل عمومی پرداختند. یکی از گزینه‌های ارائه‌شده «بلیت‌های آب‌وهوایی» برای متقاعد کردن مردم به استفاده از وسایل‌نقلیه عمومی به‌منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر اروپا و مقرون‌به‌صرفه کردن حمل‌ونقل با کاهش هزینه‌ها بود. به این ترتیب در اروپا قطارها در سال ۲۰۲۳ به‌عنوان راهی سبز و لذت‌بخش برای سفر مورد توجه قرار گرفتند.

برترین و پربازدیدترین اخبار شهر سبز در ۲۰۲۳

کد خبر 716406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.