تیم‌ملی فوتبال با چند غایب بزرگ در راه جام ملت‌های آسیا / ژنرال قید برخی ستاره‌ها را زد

لیست اولیه تیم ملی فوتبال کشورمان برای جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا امروز اعلام شد و غیبت برخی بازیکنان و حضور چند مهره از نکات قابل‌توجه آن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان در شرایطی تا چند هفته دیگر در جام ملت‌های⁧ ۲۰۲۳⁩ آسیا که به‌میزبانی قطر انجام می‌شود بازی خواهد کرد که به‌دنبال این است برای اولین‌بار پس از سال ۱۳۵۵ فاتح قاره‌کهن شود و به ۴۷ سال ناکامی در رسیدن به عنوان قهرمانی آسیا پایان دهد.

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ٢٧ بازیکن را برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به اردوی تیم ملی دعوت کرد و بر این اساس، اسامی بازیکن ٢٧ دعوت شده به اردوی تیم ملی اعلام شد.

علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، سیدحسین حسینی، احسان حاجی‌صفی، میلاد محمدی، شجاع خلیل‌زاده، سیدمجید حسینی، سامان فلاح، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، رامین رضائیان، آریا یوسفی، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، محمد محبی، مهدی ترابی، مهدی قائدی، محمدجواد حسین‌نژاد، مهدی طارمی، رضا اسدی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد و شهریار مغانلو بازیکنان دعوت‌شده به این اردو هستند.

لیست فعلی تیم ملی در شرایطی با حضور ٢٧ بازیکن اعلام شده که فدراسیون فوتبال طی نامه‌ای رسمی به باشگاه آ. اس رم ایتالیا و طبق قوانین فیفا خواستار حضور سردار آزمون در تیم ملی شده و در حال مذاکره با مسئولان رم است تا موافقت حضور این بازیکن را به‌دست بیاورد.

تیم‌ملی فوتبال با چند غایب بزرگ به جام ملت‌های آسیا می‌رود / ژنرال قید برخی ستاره‌ها را زد

بنابراین فدراسیون فوتبال تا پایان اولتیماتوم زمانی AFC که دوازدهم دی است، منتظر تصمیم باشگاه ایتالیایی برای آزاد کردن این بازیکن و ملحق شدن وی به اردوی تیم ملی در موعد مقرر است و پس از آن فهرست نهایی و ٢۶ نفره تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا اعلام خواهد شد.

همچنین با پیشنهاد امیر قلعه‌نویی و موافقت فدراسیون فوتبال، مرتضی پورعلی‌گنجی که در تورنمنت اردن مصدوم شد، در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تیم ملی کشورمان را همراهی خواهد کرد.

در ادامه خط به خط نفرات دعوت‌شده به اردوی تیم ملی و غایبان مهم را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛

دروازه‌بان‌ها

علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی و پیام نیازمند سه دروازه‌بانی هستند که امیر قلعه‌نویی به تیم ملی دعوت کرده است، آن‌ها در اردوهای اخیر هم پای ثابت تیم ملی بودند و کمتر کسی انتظار داشت دروازه‌بان دیگری بتواند وارد لیست شود.

با این حال نفراتی همچون حسین پورحمیدی و محمدرضا اخباری هم در هفته‌های اخیر عملکرد خوبی داشتند و تا روز آخر مدعی حضور در جام ملت‌ها بودند، حسین پورحمیدی در حال حاضر با ۱۰ کلین‌شیت از این حیث بهترین آمار را در لیگ برتر دارد و در زمان قلعه‌نویی برای نخستین‌بار حضور در تیم ملی را هم تجربه کرده بود.

همچنین غیبت امیر عابدزاده هم از نکات جالب فهرست است. وی که این روزها در تیم ماریتینو در لیگ دسته‌اول کشور پرتغال بازی می‌کند، از زمان حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی هرگز شانس حضور در تیم ملی را پیدا نکرده است.

تیم‌ملی فوتبال با چند غایب بزرگ به جام ملت‌های آسیا می‌رود / ژنرال قید برخی ستاره‌ها را زد

مدافعان مرکزی، چپ و راست

یکی از مهم‌ترین خط خورده‌های فهرست اولیه تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا، محمدامین حزباوی مدافع ایرانی السد قطر است، محمدامین حزباوی از ابتدای حضور امیر قلعه‌نویی در تیم ملی همیشه به اردوها دعوت می‌شد، اما برای جام ملت‌های آسیا خط خورده و فرصت بازی این مسابقات را از دست داده است.

قلعه‌نویی ترجیح داده به جای حزباوی از سامان فلاح، مدافع گل‌گهر دعوت کند، ضمن اینکه غایب بزرگ تیم ملی در خط دفاعی، مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع تیم پرسپولیس است که به‌دلیل مصدومیت پارگی رباط‌صلیبی غیبت او قطعی شده بود.

هافبک‌های مرکزی - وینگرها

مهم‌ترین اتفاق فهرست جدید تیم ملی خط خوردن احمد نورالله‌ی است؛ هافبک تیم الوحده امارات که در آخرین اردوی تیم ملی با امیر قلعه‌نویی به مشکل خورد و اردو را ترک کرد.

در هفته‌های اخیر شایعاتی درباره بخشش نورالله‌ی شنیده می‌شد، اما قلعه‌نویی تصمیم گرفت او را خط بزند. نورالله‌ی در حالی خط خورده است که در سال‌های اخیر همیشه در اردوها حضور داشت و یکی از نفرات اصلی تیم ملی محسوب می‌شد.

علی کریمی هم دیگر هافبکی است که پس از حضور در جام جهانی باید جام ملت‌ها را از خانه تماشا کند. وی این فصل شرایط خوبی در کایسری‌اسپور داشته اما قلعه‌نویی ترجیح داد نامش را از لیست کنار بگذارد.

تیم‌ملی فوتبال با چند غایب بزرگ به جام ملت‌های آسیا می‌رود / ژنرال قید برخی ستاره‌ها را زد

میلاد سرلک هم که اوایل حضور قلعه‌نویی در اردوها حضور داشت خط خورده و جایی در فهرست ندارد.

دیگر غایب مهم تیم ملی برای جام ملت‌ها وحید امیری است که در ماه‌های اخیر درگیر مصدومیت بوده و پس از حضور در چهار تورنمنت متوالی تیم ملی این بار غایب خواهد بود.

امید نورافکن که قابلیت بازی در چند پست را دارد، در شروع فصل با مصدومیت روبرو شد و با وجود اینکه این روزها به تازگی از بند مصدومیت رها شده، فرصت حضور در جام ملت‌های آسیا را از دست داد.

مهاجمان

در خط حمله نیز اللهیار صیادمنش و مهرداد محمدی دو غایب مهم و مطرح تیم ملی هستند. اللهیار صیادمنش در تیم هال‌سیتی انگلیس شرایط خوبی ندارد و غیبتش در لیست قابل پیش‌بینی بود؛ اما مهرداد محمدی یکی از نفرات فعال اردوهای اخیر محسوب می‌شد، وی در هفته‌های اخیر عملکرد پرنوسانی در استقلال داشته و همین موضوع باعث شد نامش در فهرست قرار نگیرد.

قلعه‌نویی به جای محمدی، تصمیم گرفته ستاره سابق استقلال یعنی مهدی قائدی را به اردو فرا بخواند که البته ممکن است وینگر اتحادکلباء نیز در آخرین لیست اعلامی امیر قلعه‌نویی نباشد.

کد خبر 716341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.