خودروهای فاقد معاینه فنی در گیلان اعمال قانون می‌شود

رئیس پلیس راه گیلان از اجرای طرح تشدید کنترل معاینه فنی خودروها در استان خبر داد و گفت: خودروهای فاقد معاینه فنی اعمال قانون می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جاور صفاری با بیان اینکه معاینه فنی خودروها یکی از ابزارهای بسیار کار آمد برای کنترل سلامت و افزایش ضریب ایمنی است و نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی زیست محیطی دارد، اظهار کرد: داشتن گواهی معتبر معاینه فنی برای کلیه وسایل نقلیه شخصی و عمومی ضروری است.

وی افزود: چنانچه خودرویی دارای گواهی معتبر معاینه فنی باشد و در طول مدت اعتبار آن، وسیله نقلیه در اثر فرسودگی قطعات و یا حوادث ترافیکی دچار عیب و نقص فنی شود، مالک اتومبیل باید پس از رفع نقص برای اخذ مجدد معاینه فنی به مراکز معاینه فنی مراجعه و اقدام کند.

رئیس پلیس راه استان گیلان با اشاره به ماده ۴۳ آئین نامه راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهینامه معاینه فنی معتبر ممنوع است و دارندگان وسایل نقلیه موتوری مکلف‌اند جهت انجام دوره‌ای معاینه فنی در مراکز تعیین شده حاضر و پس از احراز شرایط، گواهینامه معاینه فنی دریافت کنند.

صفاری تصریح کرد: تمام خودروها بدون استثنا چه دولتی و چه شخصی اگر دودزا و دارای نقص فنی باشند در مرحله اول فک پلاک، اعمال قانون و به تعمیرگاه اعزام می‌شوند و در مرحله بعد خودرو توقیف و از تردد آن در سطح معابر شهری جلوگیری به عمل می‌آید.

وی از طرح تشدید نظارت و کنترل خودروهای فاقد معاینه فنی در جاده‌های برون شهری و اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی در استان گیلان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۱ هزار و ۳۱۸ دستگاه وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی در جاده‌های استان اعمال قانون شده است.

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه خودروهای شخصی که چهار سال از سال ساخت و تولید آن‌ها گذشته و خودروهای عمومی و دولتی هر سال یک بار باید معاینه فنی دریافت کنند، افزود: اجرای اینگونه طرح‌ها به نفع خود مردم است چرا که استفاده از هوای پاک و بدون آلودگی حق همه است.

کد خبر 716252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.