به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار ظهر امروز - یکشنبه دهم آذر- در یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز از افتتاح لندفیل شماره ۲ پسماند به عنوان بزرگترین پروژه زیست محیطی ناتمام شهرداری در مساحتی بالغ بر ۱۰ هکتار در پنجم بهمن ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: اقدامات اجرایی لندفیل سوم پسماند نیز انجام یافته و پس از طی مراحل افتتاح میشود و به بهرهبرداری میرسد.
وی با اشاره به نواقص موجود در طرح ناحیه محوری، افزود: امسال این طرح برای نخستین بار در سطح شهر اجرایی میشود که همین موضوع باعث بروز نواقصی بود. سال آینده بودجه نواحی همراه با پیوست ارائه خواهد شد.
شهردار تبریز از برطرف شدن ۸۰۰ مورد از مشکلات مردمی در نتیجه برگزاری قرارهای خدمت شهرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: این مشکلات شامل موارد متعددی بود. همچنین در سال جاری دو هزار و ۲۰۰ کوچه و خیابان با ۳۰۰ هزار تن آسفالت و با هزینه ۵۰۰ میلیارد تومان آسفالت ریزی اساسی و لکه گیری شد.
هوشیار اضافه کرد: توجه به مدارس و مشکلات جدی آن به صورت پیوست در بودجه ارائه خواهد شد. اجرای طرحهای «حیات شهر» و «خانه من» برای توسعه ورزش همگانی و کتابخوانی در بین شهروندان این شهر با تجهیز کتابخانه های مدارس و دیگر امکانات سخت افزاری مدرسهها در تبریز نهایی شده است.
وی از تجهیز کتابخانه ۶۰۰ مدرسه دولتی شهر طی سال آینده خبر داد و تصریح کرد: این طرحها از سال آینده پس از تقدیم به شورای اسلامی کلانشهر تبریز برای نخستین بار در این شهر عملیاتی میشود. در اجرای طرح «حیات شهر»، از ظرفیت محوطههای مجتمعهای مسکونی برای تشویق ساکنان این مجتمعها برای انجام ورزش همگانی استفاده میشود.
شهردار تبریز با بیان اینکه پروژه ساماندهی اتوبان پاسداران به صورت شبانه روزی پیگیری میشود، گفت: تا کنون ۱۶ کیلومتر نیوجرسی توسط شهرداری تبریز برای جای گذاری در کنارگذر شهید کسایی تولید شده و تا پایان هفته جاری نصب نیوجرسیهای این اتوبان به اتمام میرسد.
هوشیار از بهرهبرداری ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده خبر داد و افزود: این اتوبوسها همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) به بهره برداری رسیده و به خطوط شهری کم برخوردار تزریق خواهد شد.
وی اظهار کرد: سامانه جامع جمع آوری پسماندهای خشک و خشکاله بهروب نیز به عنوان طرحی زیست محیطی توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز فردا رونمایی خواهد شد.
نظر شما