رشد و تربیت فرزندان، مهم‌ترین وظیفه زنان است

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طبق گفته بنیانگذار انقلاب اسلامی از دامن زن، مرد به معراج می‌رود و به همین دلیل مادر بودن و رشد و تربیت فرزندان مهمترین وظیفه زنان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، انسیه خزعلی امروز _شنبه نهم دی_ ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: ما وام دار مادران شهدا هستیم که در تمام شرایط سخت و با استقامت و با لبخندشان، شکوفایی را برای ما هدیه آوردند، همچنان که امروز باید به یاد مادران در غزه باشیم که در غم از دست دادن فرزندانشان فریاد حسبنا الله و نعم‌الوکیل سر می‌دهند.

وی با اشاره به تبریک روز مادر به بانوان کشور تبریک افزود: باید قدردان افرادی بود که از گفتمان الگوی سوم زنان برای حل مسائل زنان حمایت کردند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه طبق آیه "و عاشورهن بالمعروف" باید با زنان به نیکی رفتار شود، گفت: بر مبنای قانون نیز کسی حق ندارد با زنان بدرفتاری کند.

وی اظهار داشت: طبق گفته بنیان‌گذار انقلاب اسلامی از دامن زن، مرد به معراج می‌رود و به همین دلیل مسئله مادر بودن، رشد و تربیت دادن فرزندان مهم‌ترین وظیفه زنان است.

خزعلی با بیان اینکه حرکت بزرگ در احیای فرهنگ ایرانی اسلامی باید انجام شود، گفت: در سبک زندگی ایرانی اسلامی تغذیه اهمیت زیادی دارد و مادران باید به این موضوع اهمیت دهند و توجه به تغذیه از وظایف مادران است.

وی گفت: زن و رسانه، زن و فرهنگ نا ملموس باید مورد توجه قرار بگیرد و وظیفه زنان و مادران در این زمینه حائز اهمیت است تا فرهنگ‌های مخرب به خانواده نفوذ نکند، همچنین مقابله با چشم و هم‌چشمی، تجملات، از وظایف مادران و زنان است. همچنین اهمیت به محیط زیست و نقش زنان در آن باید مورد توجه قرار بگیرد.

خزعلی با بیان اینکه به دنبال شناسایی زنان موفق و تجلیل از آنها هستیم، بیان کرد: به دنبال شناسایی زنان کمتر شناخته شده در میان زنان روستایی و عشایری نیز هستیم، چه بسا زنان روستایی باعث شدند که روستاها احیا شده و معضل مهاجرت از روستا به واسطه تلاش زنان حل شود.

وی خاطر نشان کرد: علت شناسایی زنان موفق، حمایت کردن از آنها و ساماندهی این زنان است.

کد خبر 716001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.