رشد ۸ درصدی توسعه اقتصادی در مازندران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران از رشد هشت درصدی توسعه اقتصادی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران، فرج اله فتح‌الله‌پور امروز _شنبه نهم دی_ در دوازدهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه نظامنامه بهره‌وری به استان‌های کشور ابلاغ شد و استان یزد به عنوان پایلوت انتخاب شد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی اولویت محور در حوزه‌های رشد اقتصادی از جمله بهره‌وری یکی از مؤلفه‌های این طرح است.

وی با بیان اینکه نظام‌نامه بر مسائل اساسی موجود در هر استان تاکید دارد زیرا یکی از مشکلات مهم و محوری در کشور موضوع رشد اقتصادی است، افزود: در برنامه هفتم توسعه نیز برنامه‌ریزی مساله محور مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با بیان اینکه مسائل استان در این نظام‌نامه بهره‌وری مبتنی بر چند فرایند اساسی شامل مساله‌شناسی، پایش و سنجش بهره‌وری و غیره است، خاطرنشان کرد: نظام‌نامه بهره‌روی چند گام را از جمله شناسایی حوزه‌های اولویت‌دار، مساله‌شناسی، ریشه‌یابی مسائل، سیاست‌های مداخلات و پیشران، مشخص شدن پروژه‌ها را مورد توجه قرار داده است.

فتح‌الله‌پور با اشاره به برنامه رشد هشت درصدی توسعه اقتصادی در استان، ادامه داد: در این راستا ۱۳۰ متغیر در چهار بخش کلان اقتصادی شناسایی شده است و حوزه‌های این اولویت‌های براساس بیشترین تأثیر در زنجیره ارزش انتخاب شده است.

وی زارعت و باغبانی، حمل‌ونقل، صنعت، آب و انرژی را از حوزه‌های اولویت‌دار بیان کرد و گفت: پنج مساله اصلی در استان احصا شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران از شناسایی ۲۳ مساله اصلی با روش‌های علمی در چهار حوزه اولویت دار خبر داد و گفت: از بین آن‌ها پنج مسئله نهایی شد و ناترازی انرژی و آب، پایین بودن کیفیت تولید و استاندارد صادرات محصولات با محوریت برنج و برنج، عدم پایداری بازار مرکبات و شلتوک و برنج، پایین بودن توان بازاریابی، بازاریابی لجستیک برای صادرات کالاهای استان از جمله آن است.

کد خبر 715936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.