تکلیف پل حافظ تهران تا پایان دی‌ مشخص می‌شود

معاون شهردار تهران با اشاره به جمع‌آوری پل حافظ گفت: اگر پلیس و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک به این نتیجه برسند که پل نباید برچیده شود، سال آینده عملیات بهسازی را اجرا خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، هادی حق‌بین امروز _شنبه نهم دی‌_ در حاشیه آئین بهره‌برداری از پل و معابر دسترسی شهرک شهید خرازی به خیابان دانش (R12) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز شاهد یک پروژه اثرگذار هستیم، اظهار کرد: با افتتاح این پل بخش جنوبی و شمالی بزرگراه شهید همدانی به شهرک شهید خرازی متصل می‌شود، ارتباط این شهرک به واسطه تراکم جمعیت بالا و وجود سرانه‌های آموزشی و خدماتی با معابر بزرگراهی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه ۸.۶ کیلومتر مسیر شهروندان کوتاه خواهد شد، افزود: در گذشته این شهرک تنها از بخش غربی به بلوار اردستانی متصل بود که با این اقدام در کنار کم شدن مسیر شاهد کاهش مصرف سوخت نیز خواهیم بود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ۶۵ میلیارد تومان هزینه این پروژه برآورد شده است، خاطرنشان کرد: پروژه R11 به طول ۵.۵ کیلومتر به صورت زیرگذر تا ۴۵ روز آینده تحویل شهروندان خواهد شد و مشکل مسیرهای اضافه را نیز حل خواهیم کرد.

حق‌بین اضافه کرد: زیرگذر R11 شرق به شرق بزرگراه همدانی و پل R12 شمال و جنوب بزرگراه همدانی را به یکدیگر متصل می‌کند.

وی با اشاره به سرنوشت پل حافظ گفت: جمع‌آوری پل حافظ به لحاظ فنی مشخص است، این پل از لحاظ استحکام و نوسازی لرزه‌ای به‌طور قطع باید بهسازی شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: از آنجا که هزینه این پروژه قابل توجیه نیست پیشنهاد جمع‌آوری پل داده شد، اگر هنوز پل حافظ جمع‌آوری نشده به این دلیل است که به دنبال برگزاری جلساتی جهت آینده این مکان هستیم، پلیس راهور هنوز نظر قطعی خود را اعلام نکرده است، بنابراین هنوز به جمع‌بندی نهایی برای جمع‌آوری پل نرسیدیم و به‌زودی نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

حق‌بین ادامه داد: عملیات جمع‌آوری پل باید با یک برنامه‌ریزی دقیق انجام شود، با برگزاری یک جلسه در دی‌ماه نظر قطعی اعلام خواهد شد، اگر پلیس و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک به این نتیجه برسند که نباید پل برچیده شود، سال آینده عملیات بهسازی را پیش خواهیم گرفت.

کد خبر 715892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.