آغاز عملیات کاشت ۲۰۰۰ اصله درخت روتبال در مشهد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از آغاز عملیات کاشت دو هزار اصله درخت روت‌بال در حاشیه معابر اصلی این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، حسین مختاری امروز _شنبه نهم دی_ با بیان اینکه در روش روتبال بدون آسیب رسیدن به تنه و ریشه، درخت به همراه ریشه و خاک از محل پرورش به محل کاشت منتقل می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه در این روش نهال‌های پرورشی با تنه قوی و تاج پرورش‌یافته به همراه خاک و ریشه به محل کاشت منتقل می‌شود، روش روت‌بال از موفقیت بالاتری نسبت به کاشت نهال در محل برخوردار است.

وی با بیان اینکه در این روش از هزینه‌های زائد نگهداری درختان پیشگیری می‌شود، افزود: اواخر پاییز تا اواسط اسفند بهترین زمان روت‌بال درختان است، اما در صورت ضرورت در سایر ماه‌های سال هم این روش انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: استفاده از این روش مزایای مختلفی دارد که از جمله آن افزایش سطح و سرانه فضای سبز، کاهش قطع درختان ناشی از احداث پروژه‌های شهری، افزایش زیبایی و توازن در منظر شهری، منظرسازی سریع و موفقیت بیشتر نهال‌های کاشته شده به روش روت‌بال است.

مختاری با اشاره به آغاز عملیات کاشت درختان روت‌بال در انواع گونه‌های توت، اقاقیا، زبان‌گنجشک و زیتون در سطح منطقه یک ادامه داد: عملیات کاشت این درختان در سایر مناطق سیزده‌گانه مشهد در دستور کار است.

کد خبر 715848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.